כבר נמאס לכם לקום מהכיסא שלכם כל חצי שעה כדי לעשות פיפי, המשפט האהוב עליכם הוא "יש לי שלפוחית קטנה" ונראה לכם אתם הולכים לשירותים יותר מדי? האם יש לכם בעיה רפואית או שאתם סתם מדמיינים? המדריך השלם לפיפי.

כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. אתם מגזימים כשאתם אומרים "תמיד"

זה אולי נשמע הרבה, אבל אנחנו אמורים ללכת לעשות פיפי בממוצע 8 פעמים ביום, כמובן בתלות לכמה שתינו באותו היום. ולמרות שזה מעצבן, גם לקום פעם אחת בלילה נחשב נורמלי לחלוטין. אם אתם מודאגים מכך שאתם מבלים הרבה זמן בשירותים, כדאי לנהל יומן יציאות לכמה ימים כדי לבחון את הדפוסים שלכם, רוב הסיכויים הם שאתם סתם מגזימים.

2. יש לכם שלפוחית קטנה

זה אולי נשמע כמו תירוץ טרחני, אבל יש ממש מצב שאתם נמנים עם האנשים קטני השלפוחית. רוב השלפוחיות מחזיקות כמות המשתווה ל-2 כוסות נוזל. אם אתם הולכים לשירותים בשביל פחות מזה, זה לא ממש נורמלי. החדשות הטובות הן שהיא יכולה להתרחב ולהחזיק יותר נוזלים. לפעמים כדאי להתאפק עם הפיפי, במיוחד אם יש אילוצים, משום שזה יתרום להתרחבות השלפוחית שלכם.

3. אתם לא שותים מספיק

אתם בטח חושבים שאם לא תשתו הרבה גם לא תצטרכו ללכת לשירותים הרבה, זה נשמע הגיוני לא? אז זהו שהתשובה היא הפוכה, אם אתם מייבשים את עצמכם יש סבירות גבוהה שתצטרכו ללכת לשירותים יותר מהרגיל, משום ששתן מרוכז מפריע לשלפוחית הרבה יותר, וגורם לגירוי. כמובן שגם אם תגזימו עם המים תצטרכו ללכת הרבה לשירותים, איזון הוא התשובה.

4. יש לכם אבן בכליה או דלקת בדרכי השתן

אבנים בכליות פוגעות יותר בגברים, ודלקות בדרכי השתן נפוצות יותר אצל נשים. שני המצבים האלה גורמים להגברת התחושה שאתם צריכים פיפי, אם כי בפועל אין לכם באמת מה לפנות מהשלפוחית שלכם. הסימן הקלאסי לאבנים בכליות הוא כאבים בצד, ולדלקות בדרכי השתן התחושה שאתם חייבים להטיל שתן גם כשאינכם באמת צריכים, ובתחושת צריבה בזמן מתן שתן.

עוד ב-mako בריאות:
>> זוגיות: למה בני זוג נראים אותו הדבר?
>> בסוף זה יעבור: 11 דרכים לשחרר עצירות
 >> חושבים שאתם חכמים? הנה 7 סימנים שיעזרו לכם להוכיח את זה

5. רצפת האגן שלכם נחלשת

ככל שתחזקו יותר את השרירים שלכם שם למטה, כך זה יהיה קל יותר להתאפק, ולהחזיק שתן בשלפוחית. כולם צריכים לדעת איך להדק ולהרפות את שרירי רצפת האגן שלהם, בעיקר נשים, בעיקר אחרי הריונות. כדאי ללמוד איך לשלוט בשרירים האלה בכל פעולה שאתם עושים בכדי להימנע מהאפשרות של בריחת שתן והיחלשות הסוגרים בגיל מבוגר יותר.

6. יש לכם פעילות יתר בשלפוחית

אם אתם הולכים לשירותים יותר מ-8 פעמים ביום באופן קבוע, יכול להיות שיש לכם פעילות יתר בשלפוחית. זהו מצב שקורה יותר לנשים לעת זקנה (גם לילדים לתקופה מסויימת), כנראה בשל נזק עצבי שמתרחש בתהליך ההזדקנות.

7. בגלל התרופות

תרופות מסוימות לטיפול בלחץ דם גבוה, או אחרות אשר מתפרקות בכליות יכולות לגרום לכך שהכליות ייצרו יותר שתן, מה שיכפיל את הפעמים בהן תלכו לשירותים ביום. בנוסף, גם כדורים נוגדי דיכאון יכולים לגרום לאותן התופעות. שימו לב לעלון למשתמש, יש תופעות לוואי שהן נורמליות לחלוטין.

8. יש לכם סוכרת

אם שללתם את הסיבות הקודמות, יש סיכוי שאתם מרבים להטיל שתן בשל רמת סוכר גבוהה בדם. אגב, גם אם אוכלים ממתקים או מזון עם תכולת סוכר גבוהה, זה גם יכול לגרום לריבוי שתן. אתם תשימו לב לזה אם באמת הולכים לשירותים ומטילים שתן המשתווה ל-2 כוסות נוזל, ובמקרה הזה תבינו כי לא מדובר בבעיה בשלפוחית.

9. זה משהו יותר חמור

ברגע שיש שינוי קיצוני בהרגלי היציאות שלכם - לכו להיבדק, כדי שתוכלו לשלול הופעה של גידול סרטני או בעיות רפואיות רציניות אחרות כמו פריצת דיסק שגורמת לנזק עצבי באזור הזה.

 >> זה הזמן המיוחד הזה בחודש: כל מה שהתביישתן לשאול