איכות השינה שלנו מושפעת במידה רבה מאורח החיים שאנחנו מנהלים. מה שאנחנו עושים, כמו גם מה שאנחנו שותים ואוכלים (וגם השעות שבהן אנחנו עושים את זה) לפני השינה יכולים להשפיע על האיכות שלה. ידוע שלתזונה השפעה לא קטנה על השינה שלנו; מאכלים מסוימים יכולים לגרום לקשיי הירדמות ואילו אחרים יכולים לעזור לנו להירדם מהר יותר ולישון טוב יותר, ביניהם חמאת בוטנים וקיווי. אבל אם אתם פחות בקטע של נשנוש לפני השינה, אספנו לכם ארבעה סוגים של תה שנחשבים יעילים ביותר לעידוד שינה. 

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

ולריאן

ולריאן נחשב לצמח מרפא מזה שנים רבות והוא נחשב מרגיע ומפחית רמות חרדה, בדומה לקמומיל. ולריאן אף נמכר גם בכמוסות כתרופת הרגעה טבעית שמשרה שינה. אבל אפשר גם לצרוך את הצמח בחליטת תה. בנוסף לכך, הוולריאן גם מכיל נוגדי חמצון שנחשבים אנטי-בקטריאליים, אנטי-פטרייתיים ואנטי-דלקתיים, כך שאתם על הדרך משפרים גם את הבריאות הכללית שלכם.

תה ולריאן (צילום: Martina Unbehauen, shutterstock)
תה ולריאן | צילום: Martina Unbehauen, shutterstock

חליטת פסיפלורה

מחקרים מראים קשר בין צריכת חליטת צמח הפסיפלורה ולרמות חרדה מופחתות ושיפור השינה. בנוסף לכך, נמצא כי חליטת צמח הפסיפלורה יכולה להפחית את משך הזמן שלוקח לכם להירדם.

 

>> הנה עוד 8 משקאות שיעזרו לכם להירדם מהר יותר

תה כורכום

הכורכום הפך בשנים האחרונות מתבלין שאנחנו מבשלים איתו - לטרנד בריאותי של ממש. הוא נחשב אנטי-אייג'ינג כיוון שהוא מכיל נוגדי חמצון שנלחמים ברדיקלים חופשיים ומונעים הזדקנות מואצת, הוא יעיל נגד כאבים (במיוחד כאבי גב ודלקת מפרקים) וגם טוב למערכת העיכול. ואם תשתו אותו לפני השינה, הוא גם יכול לעזור לכם להירגע ולהירדם טוב יותר. 

תה כורכום (צילום: Cozine, shutterstock)
נסו תה עם כורכום, ג'ינג'ר ולימון | צילום: Cozine, shutterstock

 עוד ב-mako בריאות:
>> חיסון "פייזר" פחות יעיל לאנשים בקבוצה זו
>> זה מה שאוכל חריף עושה לגוף שלכם
>> הסימנים שיכולים לנבא מראש מוות מקורונה

קמומיל

כמו סוגי תה אחרים ברשימה, גם קמומיל מפחית רמות סטרס וחרדה ומשרה תחושת רוגע. לא סתם הוא נחשב לתה סופר מרגיע שמומלץ למי שמתקשה להירדם ובמיוחד אם זה קורה בגלל לחץ ומחשבות טורדניות לפני השינה. מחקרים שונים הראו כי קמומיל יכול לעזור בהפחתת חרדה ובשיפור איכות השינה.