דייטים נועדו כדי ששני אנשים יחליטו אם הם מתאימים אחד לשני כדי לעבור הלאה לשלב הזוגיות. אבל לפעמים קשה שלא לתהות, עד כמה אנחנו יודעים לזהות אם האדם שמולנו באמת מתאים לנו? אילו כלים יכולים לעזור לנו לעשות בחירות טובות יותר ובריאות יותר? הנה כמה סימנים שיעזרו לכם לדעת אם האדם שמולכם בדייט בעל אינטליגנציה רגשית נמוכה. 

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. תמיד ינסו להיות נושא השיחה

מכירים את האנשים האלה שבזמן שאתם מדברים הם רק מנסים למצוא כיצד הנושא קשור אליהם? שתוך 10 שניות מאז שהתחלתם לדבר הם מצליחים איכשהו תמיד להשחיל את המשפט: "זה קרה לי גם!", או "קרה לי משהו דומה" – ואז הם ממשיכים לדבר על עצמם כשבעצם לא סיימתם לספר את הסיפור שלכם? אז דעו שמדובר אולי בסימן הכי מובהק שצריך להדליק לכם באופן אוטומטי נורה אדומה.

זוג בדייט (צילום: nd3000, Shutterstock)
תמרור אזהרה: אם האדם שמולכם מנסה כל הזמן להיות נושא השיחה | צילום: nd3000, Shutterstock

2. הם חייבים לנצח בוויכוחים

יצאתם לדייט עם מישהו ומצאתם את עצמכם מהר מאוד מתווכחים אתו ללא הפסקה? אנשים בעלי אינטליגנציה רגשית נמוכה מרגישים שהם חייבים לנצח בכל ויכוח, משום שריבוי דעות ונקודות מבט זה דבר בלתי נסבל בעיניהם ו/או גורם להם להרגיש נחותים. שכן, אדם שחולק אותה דעה איתם הוא למעשה מהווה מעין אסמכתא לנקודת המבט שלהם. ומכיוון שהם לא אוהבים לפקפק בעצמם, הם יעדיפו להתווכח עם האדם שמולם, עד האדם יסכים איתם.

3. לא מצליחים להתחייב

מנסים לקבוע עם מישהו דייט והוא כל הזמן מבטל ברגע האחרון? זה סימן לאינטליגנציה רגשית נמוכה. ככל הנראה שאדם כזה לא מצליח לקבוע גבולות ברורים, כך שהוא אינו מצליח לסרב להזמנה מלכתחילה. או שהוא פשוט חסר אמפתיה מספקת כדי להבין שהם צריכים לכבד אתכם ולהודיע לכם מספיק בזמן, במקום להבריז ברגע האחרון. מובן שתמיד יכול להיות מצב שצץ משהו בלתי צפוי שאילץ אותו לבטל או לדחות, אבל אם זה קורה יותר מפעם אחת – זה בהחלט סימן רע.

עוד ב-mako בריאות:
>> ההרגלים היומיומיים האלה עושים לכם כרס
>> 9 חוקים בריאים של ג'יי לו שאתם חייבים לאמץ
>> רופאים מזהירים: בורקס מדפי אורז עלולים להזיק

4. הם מבקרים את כולם, חוץ מאת עצמם

אם האדם שמולכם מעביר ביקורת על כל העולם ומנגד מדבר רק על היתרונות והצדדים הטובים שבו, זה בהחלט עשוי להיות סימן לאינטליגנציה רגשית נמוכה. הסיבה? רגשות אמורים לעזור לנו לראות את עצמנו ואת העולם דרך משקפי אמפתיה – וכשאדם מבקר אנשים אחרים ומשבח את עצמו, זה סימן רע. אבל חשוב לציין: גם כשאדם מודה בפגמים שלו, הוא עדיין עשוי להיות בעל אינטליגנציה רגשית נמוכה. הכל תלוי באופן שבו הוא מציג אותם. אם הוא מציג פגמים שלו רק כתירוץ להתנהגות מסוימת או מציין פגמים קטנים ושטחיים בלבד, זה דגל אדום. לדוגמה: "הייתי לחוץ ולכן התנהגתי כך וכך".

5. אין להם חברויות אמיתיות

אנשים בעלי אינטליגנציה רגשית נמוכה יעידו על עצמם שיש להם מעט חברים, או שכלל אין להם חברים. לרוב זה יהיה מלווה במתן הסברים כמו "החברים נטשו אותי" ותירוצים אחרים שלמעשה מאשימים אחרים בפגמים שלהם. במקרים אחרים, הם יגידו שהחברויות שלהם חלשות ושרוב חבריהם הם רק חברים באופן שטחי והם לא באמת מכירים אותם.

6. הם מנדבים עצות לא רצויות

אתם ככל הנראה מכירים אדם אחד (או שניים) שאוהב לנדב עצות על כל דבר, גם אם אף אחד לא באמת ביקש מהם. בעוד שכולנו צריכים מישהו בחיים שיידע לייעץ לנו כשאנחנו צריכים, זה בהחלט יכול להעיק אם מדובר באדם שמשדר רק שליליות ונראה שהוא נותן עצות רק כי חשוב לו להגיד את מה שהוא חושב על חייכם ולא באמת אכפת לו מהרגשות שלכם. אז אם אתם נתקלים באדם שחשוב לו לתת עצות אך הוא לא טורח לשאול אתכם איך אתם מרגישים ולא שואל אם אתם בכלל מעוניינים בעצה – מדובר ככל הנראה באדם בעל אינטליגנציה רגשית נמוכה.

זוג בדייט (צילום: Shutterstock)
אוהבים לנדב עצות על כל דבר | צילום: Shutterstock

מובן שאין זה אומר שאדם בעל אינטליגנציה רגשית נמוכה הוא בהכרח אדם רע או לא מתאים לזוגיות, אך אין ספק שזה דבר שיש לזהות מבעוד מועד, כדי לדעת אם זוגיות עם אדם כזה מתאימה לכם. כאמור, דייטים נועדו כדי לספק לנו היכרות עם אדם זר וכדאי שנדע את הכלים הנכונים לבדיקת התאמה, ואחד מהם הוא מידת האינטליגנציה הרגשית של הפרטנר העתידי. מערכת יחסים רומנטית היא דבר מורכב שדורש מכם מחויבות והשקעה, וככל שתלמדו להכיר טוב יותר את האדם שמולכם, כך תדעו טוב יותר למה אתם נכנסים.