לני קלום, בתה בת ה-19 של הסופר-מודל היידי קלום, היא דוגמנית מצליחה בפני עצמה המשמשת בין היתר פרזנטורית למותג העל דיור. ביום שני האחרון היא שיתפה באומץ תמונת סלפי שלה בלי טיפת איפור, וחשפה עור טבעי ומלא בפצעי אקנה.

"תמיד חשבתי שהעובדה שיש לך אקנה אומרת שאת לא יפה או שאת לא נראית טוב כמו שאת יכולה באמת להיראות. ואז הבנתי, 'אלוהים אדירים, זה נורמלי'", סיפרה הדוגמנית לפני חודשים למגזין People  האמריקאי. כולם צריכים לעבור את זה בשלב מסוים, זה לא כזה נורא אם יש לך אקנה. זה יכול לקרות לכל אחד. אני לא יכולה להתחמק מזה כי זה הורמונלי".

אבל קלום טועה - כיום יש מה לעשות כדי להתמודד עם התופעה המטרידה. קרן ברטוב, קוסמטיקאית מומחית בכל מצבי העור ובעלת קליניקות מבוססות מכשור מתקדם בתל אביב ובלונדון, מסבירה שאקנה הוא אינו גזירת גורל. "בזכות טכנולוגיות מתקדמות כגון: טיקסל, לייזרים, Ipl ועוד, וחומרים אנטי-דלקתיים נוגדי אקנה, אפשר ממש למגר את החיידק ולפתור את הבעיה, ללא טיפול תרופתי".

לני קלום (צילום: instagram)
קלום. לא עושה עניין מאקנה | צילום: instagram

לדבריה, הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל לאבחן את העור כדי להתאים לכל מטופל ומטופלת את הטיפול הנכון למצבו. "חשוב להקפיד על רצף של טיפולים ולדעת שאין כאן קסמים. אקנה דורש עבודה ממושכת ובעיקר התמדה – יש להקפיד על רצף טיפול אחת לשלושה שבועות, וכמובן – טיפול בחומרים בבית באופן יום-יומי".

טיפים חשובים שיכולים לסייע במיגור האקנה, לדבריה, הם: החלפת ציפית הכרית מדי לילה והחלפת מגבת פנים מדי יום. כמו כן אין לגעת בכלל בפצעים או לנסות לנקז אותם לבד ויש לדאוג לניקוי כפול של העור בעזרת סבון ומים מסיילרים. כמו כן, אין לשטוף את הפנים עם סבון יותר מפעמים ביום כיוון שפעולה זאת יכולה להוביל להתפרצות נוספת של פצעים.