מיליוני עוקבים בטיק-טוק כבר התמכרו לטרנד חדש ומעט תמוה – שתיית מי חסה. הטענה היא כי שתייתם של המים הללו לפני השינה מסייעת להירדם ולישון היטב במשך לילה שלם.

האם כדאי לנסות את הטריק בבית? טל חייקין, דיאטנית קלינית, מנהלת הפורום הישראלי לתזונה בת קיימא ובעלת קליניקה לטיפול בהשמנה והפרעות אכילה, מסבירה: "בספרי כישופים מימי הביניים אפשר למצוא סברות שונות לגבי שימוש בחסה או בצמחי מרפא לטובת שיפור השינה, עידוד חלומות טובים ועוד. לעומת זאת, ברפואה המערבית שתיית מי חסה אינה מוכחת באופן מדעי".

@kumardipp

♬ Love You So - The King Khan & BBQ Show

עם זאת, היא כלל אינה מסתייגת מהטרנד. "שתיית מים חמימים לפני השינה בהחלט יכולה להרגיע, בייחוד כאשר התחושה היא ששותים משהו שמכיל ערכים תזונתיים חיוביים. כלומר, ייתכן שיש לזה אפקט פסיכולוגי מסוים שמסייע בפועל לנמנום. זה בערך כמו להכין תה או חליטה לפני השינה. יש בזה משהו שמרגיע את המנגנון הפסיכולוגי ומפחית חרדה".

ואם חשבתם שמדובר רק באפקט פסיכולוגי (פלסבו), חכו שתשמעו את ההסבר הבא: "בחסה יש חומר סדטיבי (המצוי בתרופות הרגעה שונות) בשם לקטוקריום. מדובר בחומר שגורם להאטה של פעילות המוח. הוא נמצא בעיקר בגבעול הלבן, ולכן רצוי להכניס את הגבעול לתוך המים", אומרת חייקין. "זה מאט את קצב המוח, מאט את מערכת העצבים ואת הפעילות העצבית". אגב, למקרה שתהיתם, היא מציינת שלא מדובר בחומר מסוכן ואין בעיה ליטול אותו במקביל לתרופות שינה או עם כל דבר אחר.

נדודי שינה (צילום: andriano.cz, Shutterstock)
מתקשים להירדם? נסו מי חסה אולי זה יעזור | צילום: andriano.cz, Shutterstock

"המים החמים מקבלים את הטעם של החסה, ואם שתיתם כמה חרקים שנפלו ממנה, זה ממש לא נורא", היא אומרת לסיום. אנחנו לא בטוחים שאנחנו מסכימים איתה לגבי זה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מוזיאון הטבע – תערוכה קשר בין המזון שאוכלים -