רגע לפני שהעונה המותחת של "מאסטר שף" מגיעה לסיומה, עדי ויינברג, איתיאלה היאט, אסף דיי, חופית סרמילי וגיא בימקה עומדים להתחרות (הערב אחרי החדשות בקשת 12) על המקום הראשון בחצי גמר. חברי הנבחרת יתמודדו עם משימת הגבינות הקשוחה, שבסיומה מתמודד נוסף יעזוב את הנבחרת.

במהלך האתגר, גיא בימקה משתף שעבד בעבר בחברת חוחובה ישראל. "חוחובה זה שיח שגדל במטעים ויוצאים לו גרעינים קטנים. כל גרעין כזה מכיל 50 אחוזים של שמן חוחובה שהולך לתעשיית הקוסמטיקה ורץ חבל על הזמן", מסביר גיא רגע לפני שחושף כי אף הוא נהנה מסגולותיו של שמן החוחובה. "אפילו אני משתמש בו, כל יום אחרי המקלחת אני משמן את עצמי. הייתה לי צלקת בפנים עם 24 תפרים על המצח וזה העלים אותה לגמרי". הווידוי המפתיע של מתמודד מאסטר שף סיקרן אותנו וגרם לנו לצאת ולבדוק מה הסגולות של אותו שמן חוחובה, ולמה כדי לכולנו להוסיף אותו לשגרת היום יום שלנו.  

הוא עוזר לאחות פצעים במהירות

שמן החוחובה ידוע ביכולות שלו לעודד חיבור בין תאי עור שהופרדו על ידי שריטות, פצעים או חתכים - מה שמשפיע על מהירות איחוי הפצע. התכונה הזו, יחד עם הריכוז הגבוה של ויטמין E, הופכים אותו ליעיל במיוחד בטיפול בפצעים.

via GIPHY

יעיל בטיפול באקנה, אקזמה ופסוריאזיס

לשמן החוחובה תכונות אנטי דלקתיות מרשימות במיוחד. אנשים שסובלים מגירויים בעור ומחלות עור דלקתיות שונות כמו פסוריאזיס, אקנה ואקזמה ימצאו את שמן החוחובה יעיל במיוחד בהרגעת העור ובשיפור מצבו הכללי.

via GIPHY

יעיל כנוגד חמצון

שמן החוחובה מכיל צורות טבעיות של ויטמין E, שמתפקד כנוגד חמצון רב עוצמה. משמעות הדבר היא ששמן החוחובה יכול לעזור לעור להילחם במתח החמצוני, הנגרם מחשיפה יומיומית למזהמים ולרעלים אחרים.

via GIPHY

עוזר להפחית את מראה של קמטים

מחקרים הוכיחו כי קיים קשר בין מתח חמצוני להופעת קמטים. אמנם אין מחקר שקושר באופן ישיר בין הפחתת קמטים לשמן חוחובה, אך מוצרים צמחיים אחרים בעלי תכונות נוגדות חמצון דומות, הוכחו כיעילים במיוחד בהאטת סימני ההזדקנות של העור.

via GIPHY

 יעיל נגד צלקות

גיא בימקה ממש לא לבד. ויטמין E הוכח על ידי אנשי מקצועי בתחומי הבריאות כיעיל נגד צלקות. בתוך כך, התכונות של שמן החוחובה באיחוי פצעים בשילוב תכולת ויטמין E, הופכים אותו לפלאי בכל מה שקשור לטיפול בצלקות.

via GIPHY

עוזר לשלוט בייצור החלב בעור

שמן החוחובה דומה למקור האמון לחלב שגופנו מייצר באופן טבעי. כתוצאה מכך, כאשר מורחים את שמן חוחובה על העור, הוא מעניק לחות ומאותת לזקיקי השיער שאין צורך בעוד ייצור חלב. התוצאה היא עור בריא יותר.

via GIPHY

מונע גירוי

ברמה המולקולרית, שמן חוחובה הוא למעשה שעווה ולמרות שהוא יכול להיספג בעור, המבנה השעוותי שלו מאפשר לו לייצר שכבת מגן מרגיעה על העור. התוצאה היא יעילות יוצאת דופן בהגנה על העור מגירויים שנוצרים בעקבות זיעה למשל. 

via GIPHY