אחד הנתונים הכי מפתיעים ביחס לטחורים הוא היקף התופעה. כמחצית מהאנשים מעל גיל 50 סובלים ממחלת טחורים סימפטומטית. בארה"ב כשליש מהאוכלוסייה סובלים מטחורים בדרגות שונות של קושי.

מהן הסיבות לתופעה הנרחבת? באופן כללי, טחורים כמו מחלות אחרות בתקופתנו, נובעים מהרגלי תזונה לא נכונים בשילוב של לחץ ומתח נפשי. אורח החיים המודרני מעמיד בפנינו קשיים לא מעטים ולפעמים הגוף מגיב בהתאם. אך ישנן גם סיבות הקשורות לגיל, להיריון, לשימוש לא נכון בנייר טואלט ולעוד גורמים.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

הגורמים לטחורים

ישיבה לא נכונה בזמן יציאות. הרגליים בזמן יציאות חייבות להיות מורמות, אחרת אנחנו מתאמצים בזמן היציאה וגורמים לנזק לכלי הדם הפנימיים.

הטחורים הם בעצם כלי דם הנמצאים בחלק האחרון של המעי הגס ובפי הטבעת. הם עוזרים לנו להפריד בין המרכיבים השונים של המזון הנכנסים לגופנו. באמצעות שליטה על היציאות הן מפרידים בין מוצקים, נוזלים וגזים. כאשר יושבים לא נכון בזמן יציאה ומפעילים לחץ על כלי הדם הפנימיים, הם מתרחבים, נמתחים וצונחים.

לחץ וסטרס גם הם גורמים משמעותיים בהתפתחותם של טחורים. לכולנו בעצם יש טחורים, השאלה היא אם הם צונחים וגורמים לדלקת ולקרע וכתוצאה מכך לסבל רב. אורח חיים מתוח , לחוץ ולא מאוזן, יכול להוביל בסופו של דבר לפגיעה בכלי הדם שבפי הטבעת ולצניחתם.

עודף משקל גורם להמון תחלואות בעולם המודרני, וטחורים הם אחת העיקריות שבהן.

תזונה לקויה היא הסיבה לטחורים במקרים רבים. אוכל מתועש שאינו מותאם למערכת העיכול שלנו, כולל קמח לבן וסוכרים שאינם מזינים את הגוף ופוגמים בתפקוד. היום המודעות לתזונה התגברה, אך עדיין תזונה מאוזנת ובריאה היא נחלת מעטים בלבד.

ניקוי ושפשוף יתר של אזור פי הטבעת עם נייר טואלט הוא אחת הסיבות העיקריות לתופעה. השימוש בנייר טואלט נראה לנו טבעי לחלוטין, אבל בעצם הוא פוגע באזור פי הטבעת, בייחוד אם משתמשים בנייר גס ולא מתאים שגורם לחיכוך.

היריון ולידה יכולים גם הם להיות גורמים לתופעה. הנתונים מראים שכל אישה חמישית עלולה לסבול מטחורים בזמן ההיריון והלידה. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על העניין הוא הלחץ על שרירי רצפת האגן.

חשוב מאוד לטפל בעניין מיד כשנוצרת בעיה, כדי שהטחורים לא יתקבעו בגוף. בשלב ההתחלתי ניתן להגיע לריפוי מלא. בשלב המתקדם אפשר להקטין את גודל הטחורים ולהקל את תופעות הלוואי של דימומים וכאב. 

עוד ב-mako בריאות:
>> הקפואים שאתם חייבים להעיף מהמקפיא, ומהר
>> חוקרים מצאו דבר אחד במשותף לנשים מקועקעות
>> הפעולה היומיומית הזאת גורמת לנשירת שיער

טיפול טבעי בטחורים  

טחורים יכולים להיות פנימיים או חיצוניים. טחורים פנימיים נמצאים בתוך פי הטבעת, טחורים חיצוניים נמצאים מחוץ לפי הטבעת. בשני המקרים מדובר בתופעה כואבת ולא נעימה, הגורמת לטרדות רבות במהלך חיי היומיום.

טחורים יכולים להיות מדממים ומגרדים אך גם ללא תחושה. בכל המקרים מדובר בתופעה שיש לטפל בה ברגע שמזהים את הבעיה. הבשורה הטובה היא שניתן לטפל בטחורים הן פנימיים והן חיצוניים בעזרת שינוי של אורח החיים והתזונה, בשילוב עם צמחי מרפא.

טיפול טבעי בטחורים על ידי תזונה הוא אחד הפתרונות היעילים ביותר. התאמת תזונה אישית הכרחית במקרה הזה, כיוון שטחורים יכולים לקרות בגלל שלשולים מרובים/ עצירויות, ולכל אדם מתאימה תזונה שונה.

ברפואה ההודית, האיורוודה, אנחנו מזהים שטיפוסי האוויר (שהמאפיין שלהם הוא יובש ורזון) יאכלו תזונה מבושלת בלבד, עם מעט סיבים, כדי לעזור ביציאות.

טיפוסי האש (שהמאפיין שלהם הוא חום ושלשולים) יאכלו תזונה מקררת, שתרגיע את ריבוי היציאות. לדוגמה - הימנעות ממאכלים חריפים הכרחית כאן.

טיפוסי האדמה (שהמאפיין שלהם הוא לחות ועודף משקל) יאכלו תזונה מלאת סיבים, עם הרבה ירקות וללא גלוטן, כדי לפתור את הבעיה.

שילוב של תזונה עם צמחי מרפא הוא מתכון מנצח. צמחי מרפא עוזרים לנו לתפקוד תקין של מערכת העיכול.

אחת התרכובות הידועה ברפואה ההודית נקראת טריפאלה. והיא עוזרת ביציאות ומאפשרת ריפוי של הטחורים. בכל מקרה יש צורך להתייעץ עם מטפל מומחה בשביל למצוא את האיזון הנכון בין תזונה לבין צמחי מרפא מתאימים.

טיפולים טבעיים נוספים היכולים להיות יעילים מאוד נגד טחורים כוללים:

  • משחות חיצוניות, הידועה בהן היא משחת ההממליס שמכווצת את הטחורים ומאפשרת ריפוי של האזור.
  • לעבור לישיבה נכונה בשירותים - עם שרפרף.
  • לרחוץ את האזור ולא לנקות עם נייר טואלט.
  • הימנעות מהתאפקות.

כשמגיעים הטחורים זה אף פעם לא נעים, אבל עם היגיינה נכונה, תזונה מותאמת אישית, צמחי מרפא ומודעות לתופעה, אפשר בהחלט למנוע את הטחורים או לטפל בהם ביעילות כשהם מופיעים.

* ליטל סימון היא מטפלת באיורוודה (רפואה הודית). הקימה את פראנהוודה - קליניקה לטיפול בבעיות עיכול, בעיות הורמונליות ובניקויים.