חלף מעל חודש מאז שנחטפו מבתיהם ילדים, מבוגרים וקשישים, שהובלו באכזריות לתוך שטחה האפל של רצועת עזה. מאז אותה שבת שחורה, כולנו עוקבים בדאגה אחר כל שביב של מידע ומייחלים לחזרתם הביתה. בתמונות האחרונות ובקטעי וידאו שונים שפורסמו לאחרונה, ניתן לראות חלק מהחטופים, ומתחת לעיניהם ניכרים "עיגולים שחורים".

ד"ר דנה פלורנטין, מומחית לרפואת משפחה, בכללית מחוז דן פ״ת, מעריכה שישנן מספר סיבות שיכולות להסביר את המראה הזה. "החטופים ככל הנראה סובלים ממחסור במרכיבים תזונתיים ובנוזלים, וכן מלחץ גדול, מבעיות שינה או משינה לא איכותית. כל אלה בהחלט עשויים להוביל למראה של מעין שקיות כהות מתחת לעיניים".

הסבר נוסף למראה הזה, עשוי להיות קשור לדבריה, למחסור בחלבון. "באופן כללי, העור שלנו מורכב מחלבון - קולגן. ככל שיש לנו יותר קולגן, העור שלנו נראה יותר טוב ויותר בריא. לעומת זאת, מצב של מחסור בחלבון עשוי להוביל למחסור בנוזלים, וכך העור נראה דק ומקומט יותר".

לגבי הצבע הכהה שניכר מתחת לעיניים, אומרת הד"ר, כי כאשר רקמת העור נעשית דלילה ודקה יותר, היא לא מכסה את כלי הדם כנדרש. "כלי הדם שלנו הם בצבע אדום וסגול, וככל ששכבת העור משמעותית יותר, פחות רואים אותם. לעומת זאת, כשהעור דק קל יותר להבחין בצבע שלהם".

הפגנה של מטה משפחות החטופים בניו יורק (צילום: גילי גץ)
רק שיחזרו כבר הביתה. הפגנות לשחרור החטופים | צילום: גילי גץ

אגב, היא מבהירה שהתופעה עשויה לרמז על בעיה בעיקר במקרים שבהם היא מופיעה לראשונה. עם זאת, היא מסבירה שלעתים רבות אנשים עשויים לסבול ממראה של עיגולים שחורים, אך העניין אינו מדאיג מבחינה רפואית.