גם אם נקפיד על תזונה מאוזנת , ניטול ויטמין C ונישן 8 שעות בלילה – קשה לחמוק מתחלואי החורף המטרידים. שיעול, נזלת וליחה הם רק חלק מהעסקת חבילה שמגיעה עם העונה הקרה.

אם גם אתם, כמו כל העולם בערך, סובלים משיעול ומחפשים תרופה טבעית, שתקל עליו וגם תשכך את כאבי הגרון באותה ההזדמנות - נסו את סירופ האגסים הזה. הוא קל להכנה ביתית, והשמועות אומרות שהוא עובד כמו קסם - גם למבוגרים וגם לילדים.

מה יש באגסים שעושה לנו טוב?

על פי הרפואה הסינית המסורתית, האגסים מסייעים למניעת יובש בריאות, ממסים ליחה ומקלים על השיעול. בנוסף, מסתבר שהם מקור נפלא לאנרגיה, עשויים לסייע בהורדת כולסטרול "רע" ולהקל על עצירות.

ולמי שלא מסתפק בשמועות בלבד, על פי מחקרים האגסים הם מקור עשיר של פלבנואידים (פיטוכימיקלים), העשויים להילחם בדלקת. התכונה הדומיננטית של הפלבנואידים היא יכולתם לפעול כנוגדי חמצון.

בנוסף, האגסים מכילים מספר ויטמינים ומינרלים, כגון נחושת וויטמינים C ו-K, הנלחמים גם הם בדלקת ומעוררים את מערכת החיסון. למעשה, ישנן עדויות לתפקוד חיסוני לקוי בנבדקים בריאים עם צריכת נחושת נמוכה מאוד. גם מחקר משנת 2016 מצא כי לוויטמין C יש השפעות אנטי דלקתיות ומחסור בו קשור לתפקוד לקוי של האנדותל (תאים של כלי הדם והלימפה) אצל גברים ללא היסטוריה של מחלות לב וכלי דם או סוכרת. מחקר נוסף משנת 2016 מצא לוויטמין K יש פעולה אנטי דלקתית.

סירופ אגסים (צילום: עינב בורשטיין)
כך זה נראה - פשוט אך יעיל. סירופ אגסים | צילום: עינב בורשטיין

 

לתכלס' –  מתכון לסירופ האגסים הביתי

כל מה שאתם צריכים זה להצטייד בארבעה אגסים (רצוי אורגניים) - ולצאת לדרך.

חותכים את האגסים לחצאים או לרבעים, מגלענים, מכניסים לסיר קטן, ממלאים אותו במים עד לגובה האגסים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש, מוסיפים מקל קינמון וחתיכת ג'ינג'ר טרי מגורר (אופציונלי) מבשלים עוד כ- 30 דקות ומכבים את האש. ממתינים שהנוזל יתקרר, מסננים, מעבירים לצנצנת קטנה ושומרים במקרר.  

המינון המומלץ – 3 כפות ביום.

 

הכותבת היא עינב בורשטיין, יועצת ומנחה לתזונה טבעית ואורח חיים בריא. לאינסטגרם של עינב