יום השואה התשע"ח הגיע לסיומו, ואם לרוב אנחנו זוכים להיתקל בעיקר בחדשות שליליות בכל הקשור למצבם הכלכלי, הבריאותי והסוציאלי - נראה כי השנה אולי נזכה לקצת נחת.

פרויקט חדש ומיוחד מבית mako בשיתוף העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה, שעלה לפני כשבוע בלבד, הזמין את הגולשים להירתם לעזרתם של ניצולי השואה. כיום בישראל חיים כ-218 אלף ניצולי שואה, מתוכם עשרות אלפים חיים מתחת לקו העוני, שורדים רק בקושי, ללא דיור הולם או אמצעים לשלם על חשמל, תרופות או ביגוד.

לשם כך, הפרויקט ביקש מהגולשים לבחור על מה יסכימו לוותר - כוס קפה או בירה, כרטיס לסרט, חבילה מאסוס וכן הלאה, ובמקום ה, לתרום את הכסף עבור ניצולי השואה שזקוקים לו.

תוך זמן קצר הפרויקט הפך לוויראלי ברשתות החברתיות, וזכה למאות שיתופים ברחבי הארץ. כיום, בחלוף שבוע בלבד, הפרויקט אסף תרומות בשווי 250 אלף שקל - רבע מיליון שקל, על ידי אלפי גולשים.

הפרויקט ימשיך לפעול גם בשבוע הקרוב, כאשר ניתן להמשיך לתרום באתר הפרויקט או ליצור קשר עם העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה.