mako
פרסומת

ביקורת משחק: Civilization VI: Rise & Fall

האם חבילת ההרחבה החדשה של Civilization VI מצביעה על תור הזהב של המשחק, או על עידן חשוך? עידן זיירמן מהבלוג "גיימפאד" שיחק וחזר עם מסקנות

עידן זיירמן
גיימפאד
פורסם:
המשחק Civilization VI: Rise & Fall
פלא עולם! חבילת ההרחבה הזאת לא משנה המון! | יח``צ: יחסי ציבור
הקישור הועתק

סיב נשאר סיב

אל תבינו אותי לא נכון - זה לא שאין בה שינויים. יש בה לא-מעט כאלה, ועוד מעט נעבור עליהם, ברמות שונות של פירוט. זה פשוט שבשורה התחתונה - Civilization VI נשאר Civilization VI, לטוב ולרע. אף אחת מהבעיות הגדולות שלו לא נפתרה, ואף אחת מהתוספות החדשות לא משמעותית מספיק בשביל למשוך מחדש למשחק את מעריצי הסדרה שלא חיבבו אותו לפני שנה.

בלב חבילת ההרחבה הזו נמצאת המכניקה שעל שמה היא נקראת - עלייתן ונפילתן של אימפריות. ציויליזציות שמצליחות להתעלות על עצמן ולעורר השראה בקרב האזרחים שלהן נכנסות ל- Golden Age, ולעומתן, ציויליזציות שלא מציגות מספיק הישגים חדשים או התפתחות שוקעות ל- Dark Age מבאס.

ולמה זה עוזר, הקטע הזה של Golden או Dark Age? ההרחבה החדשה מוסיפה קונספט חדש שנקרא "נאמנות". לכל עיר שלכם יש מדד כזה, שמושפע, בעיקר, מכמה היא ממוקמת קרוב לערים אחרות שהאוכלוסיה שלהם נאמנה אליכם. אוכלוסיות של ציויליזציות אחרות מפעילות לחץ שלילי על העיר שלכם, ואם מדד הנאמנות שלה יירד מדי, היא עלולה למרוד, להפוך ל"עיר חופשית", ובסופו של דבר לעבור צד ולעבור לשליטתה של ציויליזציה אחרת. העניין הוא שב- Golden Age האוכלוסיה שלכם מפעילה הרבה יותר "לחץ נאמנות" על עצמה ואוכלוסיות אחרות, וב- Dark Age - המצב הפוך.

זאת כנראה המכניקה הכי מעניינת של Rise & Fall, כי היא אומרת שאתם לא יכולים להסתער סתם ככה ללב טריטוריית האויב, לכבוש איזו עיר או שניים ולנוח. כלומר, אתם יכולים, אבל לחץ הנאמנות מהערים השכנות יבלע את העיר החדשה לפני שתספיקו למצמץ. אבל Golden Ages ו- Dark Ages משנים את זה. אתם נמצאים ב- Golden Age והאויבים שלכם ב- Dark Age? אוהו, מי מפעיל לחץ נאמנות עכשיו, כלבים?! בואו לטעום את הפלדה הקרה של החיילים שלי! וגם את הפלדה החמה! הטמפרטורה של הפלדה שלי לא משנה בכלל!

המשחק Civilization VI: Rise & Fall
המשחק Civilization VI: Rise & Fall | יח``צ: יחסי ציבור

למרבה הצער, גם ה-AI נשאר AI

תוספת חדשה נוספת היא מכניקת בריתות חדשה, והיכולת להכריז על "מצבי חירום" ובכך לגייס כמה מאומות העולם כדי להפעיל לחץ צבאי או דתי על אומה אחרת. הבעיה בתוספות האלה היא שה- AI של Civilization VI עם ההרחבה הוא, פחות או יותר, אותו ה- AI ממקודם. שבעת מצב חירום צבאי אתם תגלו במהרה שכל היריבים ובעלי הברית הממוחשבים שלכם… לא עושים שום דבר משמעותי. לא הייתי ממליץ לכם לסמוך על שכניכם הברזילאים לסייע לכם במלחמה נגד תוקפנותו של הצבא ההודי (גאנדי הזה, תאמינו לי, הוא רק נראה תמים).

פה אנחנו מתחילים להתקרב למקום הקבורה של הכלב. ה- AI של Civilization VI נשאר פחות או יותר אותו הדבר בהרחבה. הממשק, למרות כמה תוספות קטנות מגניבות (בעיקר בהצגת הלחץ הדתי ולחץ הנאמנות שמופעל על כל עיר), נשאר אותו הממשק. מערכת הקרבות הדתית נותרה ללא שינויים. כל אחד מהאלמנטים של גרסת הבסיס של Civilization VI שהייתה כלפיו ביקורת משמעותית - נותר ללא שינוי. והתוספות החדשות שכן נכנסו להרחבה? הן… נחמדות. אבל המנגנון העיקרי שעומד במרכז התוספות האלה מרגיש מאוד "מודבק" על גבי המשחק הראשי ולא ישנה דרסטית את סגנון המשחק שלכם.

והנה, המצבה של "חומי" שאתם רואים פה מסמלת שהגענו ליעד. Rise & Fall מוסיפה המון פיצ'רים למשחק שבסופו של דבר לא מסתכמים ביותר מדי. היא לא פותרת אף בעיה מהותית שהיתה לו. היא לא מוסיפה פיצ'ר שישנה את המשחק שלכם באופן דרסטי. משחק ב- Civilization VI עם ההרחבה הוא מאוד מאוד כיפי, כי Civilization VI מלכתחילה הוא משחק מאוד מאוד כיפי, אבל אלא אם אתם שחקנים שכבר צברו מאות שעות משחק וצמאים לידיות וכפתורים חדשים לשחק איתם, לא בטוח שהיא כל כך שווה את המחיר המלא שלה.

הביקורת פורסמה במקור בבלוג המשחקים גיימפאד