"שוקיבוץ" חוגג את כל טוב הארץ הזאת, אנשיה ותוצריה, בנשימה אחת עם ט"ו בשבט – ראש השנה לאילנות ולתנובתם. השמחות האלה - קיבוץ ואדמה, תקומה ואנשים - מתערבבות יחד באופן הכי טבעי שיש, עם ידיים חרוצות עמל, בטן מלאה בדברים טעימים, ואפילו חיוך. קטן ומתחשב בנסיבות, אבל הולך ומתרחב. חיוך של קאמבק.

שרונה מרקט (צילום: השועלים)
שרונה מרקט | צילום: השועלים

החודשים האחרונים שטפו את ישראל באינספור בשורות רעות, אבל הוכיחו במקביל שאפשר למצוא קרן אור בוהקת גם בנקודות השפל הנמוכות ביותר שלנו (וכן, גם בשעות החשוכות של הלילה, איך אפשר אחרת). כך, ידענו להכניס כתף ולעזור בסחיבה, להתנדב ולתרום כמה שאפשר, להסיע לאן שצריך וגם לקפוץ ראש כשצריך -  למען הנפגעים, למען המפונים, למעננו. הפעולות  האלה  הצטברו לאט-לאט לכדי קהילה. מילה גדולה לעם גדול עוד יותר.

כעת, מבקש אירוע נוסף להדהד את גדולתם של קיבוצי ישראל, להוקיר להם על עשרות שנות חוסן, וגם, על הדרך, להשתדל ולמחוק את כל השנים שבהן לקחנו אותם כמובן מאליו, בזמן שהם המשיכו בשלהם בשקט.

קיבוץ בעיר הגדולה - תושה בייקרי  (צילום: אורן אלפסי)
צילום: אורן אלפסי

"שוקיבוץ" – שוק איכרים ויריד קהילתי בשרונה מרקט, יעמוד במרכזם של אירועי "הקיבוץ בעיר הגדולה" ביוזמת והתנועה הקיבוצית ובשיתוף עיריית תל-אביב–יפו , בימים רביעי – שישי, 24-26 בינואר 2024  בשרונה מרקט. שוקיבוץ יכנס תחת קורת גג אחת עשרות דוכנים צבעוניים. כל אחד מהם הוא כוכב קיבוצי בפני עצמו שזורח בדרום, בצפון וברחבי הארץ. ביחד, הם שמיים נוצצים של אפשרויות, כחול-לבן, במרכזה של תל אביב-יפו.

קיבוץ בעיר הגדולה - NACCA  (צילום: ענבל קים נהיר)
צילום: ענבל קים נהיר

יהיו כאן, בין היתר, בירה של מבשלת בירליך ממנרה; יין נהדר מיקבי הרי גליל ורמות מנשה; החולצות האקטואליות מתמיד של קרהסקורה מניר דוד; דבש ממכוורות דרומיות שנפגעו מהטילים אבל לא חשבו לרגע להפסיק לעבוד; תושה בייקרי מאכזיב עם שלל מאפים; פיתויי פחמימות של ג'ילברט מנען ובנות M&J מקיבוץ גזר; תבלינים טריים מחולתה; סבונים בעבודת יד מהאימפריה הצפונית של ביו-תור ומהאימפריה הדרומית של נאות סמדר; סוקולנטים חזקים ועמידים מקיבוץ ארז; ערכות שתילה שמדברות חג מתל יצחק; ג'ין מצמחים ארץ ישראליים של מזקקת זוהרה; שמן הזית המפורסם של מגל;

קיבוץ בעיר הגדולה - רמות מנשה (צילום: מדיה)
יינות של יקב רמות מנשה שימכרו ב"שוקיבוץ" | צילום: מדיה

עוד? גבינות טריות ישתדכו ללחמים חמים וחברים אחרים יציעו כל מה שרק יחסר לכם לקחת הביתה אחר כך - מיצירות אמנות ממוחזרת עד עבודות קרמיקה, משוקולד עם סיפור ועד מוצרי טיפוח טובים.

כל אלה, כמובן, ועם כל הכבוד לתשוקת השופינג הקולקטיבית של כולנו, הם רק הזדמנות לפגוש את האנשים - מילואימניקים שרק השתחררו וישר חזרו לבית העסק, חקלאים שלא נכנעו למצב הביטחוני, מפונים שחורשים את הדרכים מדי יום והרבה מאוד בעלי מלאכה, בעלי ידיים ובעלי לב שמצאו עצמם בקו העימות, והמשיכו. שוקיבוץ, שוק מקבץ, השוק שהוא כולנו.

קיבוץ בעיר הגדולה - מסיק מגל (צילום: מדיה)
שמני זית של מסיק מגל | צילום: מדיה

הטבות בלעדיות למחזיקי דיגיתל למגוון פעילויות ודוכנים במסגרת "הקיבוץ בעיר הגדולה". לרשימת ההטבות היכנסו לאתר העירייה

מסעדת האחים -  הומאז' לחדר אוכל קיבוצי (צילום: ולדה טרוגמן)
הומאז' ל"חדר האוכל הקיבוצי במסעדת האחים | צילום: ולדה טרוגמן

שוקיבוץ עומד במרכזו של האירוע "הקיבוץ בעיר הגדולה" –חיבוק תל-אביבי במחווה לקיבוצים, לאנשי האדמה, למורשת ולתוצרת הקיבוצית, שיערך לכבוד ט"ו בשבט. אירועי "הקיבוץ בעיר הגדולה": קיבוצגיק- מקבץ הרצאות על הבר בנושא חיי הקיבוצים בישראל  ; הומאז' ל"חדר האוכל הקיבוצי"; נטיעות, שתילת שתילים ויצירה לט"ו בשבט בפארק שרונה.    

_OBJ

שוקיבוץ- במסגרת אירועי "הקיבוץ בעיר הגדולה" - פסטיבל ט"ו בשבט הגדול של הקיבוצים בשרונה מרקט

אלוף קלמן מגן 3, תל אביב, רביעי - חמישי (10:00 - 22:00) ושישי (9:00 - 15:00), 24 - 26 בינואר 2024