משחק הסופרבול, שייערך הלילה ביוסטון שבטקסס, הוא כבר מזמן סוג של מסיבה אמריקאית גלובלית. עכשיו, בואו נודה על האמת, פוטבול זה משחק די משעמם, ארוך ולא מובן לכל מי שאינו אמריקאי, וכך כל מה שמסביב למשחק - כלומר בעיקר הופעת המחצית, הפרסומות בטלוויזיה וכמובן האוכל - הפך להיות הדבר המעניין באמת. אז הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הסופרבול, בלי אף מילה על פוטבול:

אמריקה כולה תתיישב הערב מול מסך הטלוויזיה כדי לצפות באירוע הספורט הכי גדול בשנה, והיא תעשה את זה עם הרבה מאוד אוכל – כמה? שימו לב למספרים הבאים: ההערכה היא שבמהלך הערב ייאכלו בארצות הברית יותר ממיליארד ו-300 מיליון כנפי עוף חריפות, שהפכו להיות המאכל שהכי מזוהה עם המשחק. זה אומר 80 מיליון קילו של כנפיים. וזה לא הכל – 50 אלף טונות של אבוקדו יהפכו היום לממרח גוואקמולה, כי ככה זה כשלקראת המשחק נמכרים חטיפי צ'יפס בשווי כולל של 227 מיליון דולר. ומה לגבי שתייה? סך ההוצאות על משקאות ביום הזה מוערך ביותר משני מיליארד דולר, כשרוב הסכום, 1.2 מיליארד, הולך כמובן לבירה. בסך הכל כל אמריקאי צפוי להוסיף לעצמו במהלך המשחק הערב כ-2,500 קלוריות בממוצע.

כנפיים דיקסי תלאביב איט (צילום:  יחסי ציבור )
80 מיליון קילו כנפי עוף. יום רע לתרנגולות בארה"ב | צילום: יחסי ציבור

5 מיליון דולר ל-30 שניות שידור

 בין הנשנושים כולם ינסו לצפות במשחק, אבל ידברו בעיקר על מה שיקרה בהפסקות הפרסומות – כשהרייטינג בשמים ואף אחד לא מזפזפ, חברות המזון הכי גדולות בעולם מתחרות על הכסף של כולנו. קטשופ היינץ, קנטאקי פרייד צ'יקן, יצרניות הבירה הגדולות וסוכריות סקיטלס – אלה רק חלק מהמותגים שהסכימו לשלם כ-5 מיליון דולר ל-30 שניות של שידור.

וכשהמחיר בשמים כולם מחפשים את הגימיק שיצדיק את ההוצאה: יצרני החטיף סניקרס, למשל, ישדרו הערב את הפרסומת הראשונה אי פעם בשידור חי. יותר מזה הם לא מספרים. ברשת הפאסט פוד וונדיז בחרו לעקוץ את המתחרים שעושים שימוש בקציצות קפואות. יצרנית הבירה באדווייזר כבר מזמן הפכה את פרסומת הסופרבול שלה לתופעה – השנה היא הלכה על קו רציני עם סרטון תקופתי מושקע שמביא את סיפור מסעו של מייסד המבשלה מגרמניה לארצות הברית.

ביקב האוסטרלי הענק ילו-טייל, לעומת זאת, בחרו ללכת על בטוח עם שילוב שלא יכול לפספס: דוגמנית בביקיני, יין וכמובן – קנגורו שעושה חיים. גם כוהנת הבישול והאירוח מרתה סטוארט תהיה שם' יחד עם שותפה להגשת תכנית הבישול הכי מופרעת בטלוויזיה, הראפר סנופ דוג - וכמובן שיש גם נקודה ישראלית שקשורה לאוכל – גל גדות הסופרוומן תככב בפרסומת של WIX, החברה הישראלית לבניית אתרי אינטרנט, עם קרב קשוח שמתחולל כולו במסעדה ונגמר בפיצוץ. והנה סגרנו לכם את שיחת המסדרון מחר במשרד.

>> לכל חדשות האוכל