שוק הקפה בישראל רותח והתחרות עזה מתמיד. עם לא מעט רשתות שמתחרות על כל כיס (וכוס) של כולנו, מעניין להבין עד כמה התחרות עזה; שוק הקפה בישראל מגלגל כמעט 5 מיליארד שקל בשנה, ורוב הישראלים שותים לפחות שתי כוסות קפה ביום (וכבר מזמן לא מדובר על נס או שחור בבית או במשרד).

בשני העשורים האחרונים הפכה ישראל למעצמה של בתי קפה. כעת, בעקבות מהפכת קופיקס ואחרי שגם רשת הענק קפה קפה הודיעה על הורדת מחירים, החלטנו לצאת ולבדוק האם באמת פערי המחיר בין רשתות בתי הקפה השונות באים לידי ביטוי בטעם, והכי חשוב - למצוא באיזה רשת תוכלו למצוא את כוס הקפה ההפוך הטובה ביותר.

בשלב הראשון איתרנו שלושה מכורים ומומחים שיבצעו עבורנו את מבחן הטעימה. לאור הפופולריות שלו, החלטנו להתמקד דווקא בקפה ההפוך. אז מה חשוב בכוס קפה הפוך טוב? פולי הקפה, המכונה, הכוסות, החלב, והכי חשוב: הבריסטה, מי שמכין את הקפה בפועל – כולם מסתבר בעלי השפעה מכרעת על המוצר הסופי. הרשתות שהשתתפו במבחן הקפה שלנו הן קפה קפה, ארומה תל אביב, מקדונלד'ס, קפה גרג וקופיקס.

המומחים שלנו קיבלו לטעימה חמש כוסות של הפוך קטן. כל כוס הוגשה להם מיד לאחר שנקנתה מבלי שהם יודעים מה הם טועמים. מחירי המשקאות נעו בין 4.90 שקלים לקפה הזול ביותר (מקדונלד'ס) ל-8 שקלים (ארומה).

ועכשיו, לתוצאות: בניגוד לניחושים שלנו, רשתות הענק קפה קפה וארומה תל אביב הגיעו דווקא לשני המקומות האחרונים עם קפה שלא ממש קצר שבחים (בלשון המעטה). ההפוך של קופיקס, למרות הדעות הקדומות, נהנה ממקום טוב באמצע, וכוס הקפה הזולה בישראל, זו שמוגשת במקדונלד'ס, הפתיעה לטובה וגרפה את המקום השני. ומי במקום הראשון? קפה גרג, עם 7 שקלים לכוס קפה הפוך.

התכנית "חדשות האוכל של ישראל" משודרת בימים א'-ג' בשעה 15:45.