חדשות מרעישות לחובבי ההמבורגרים: רשת ההמבורגרים BBB, שמונה 25 סניפים ברחבי הארץ (לצד סניף ראשון שנפתח בחודש האחרון בברלין), רוכשת את רשת ההמבורגרים מוזס. ביצועה הסופי של הרכישה מותנה כרגע באישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

לכל אלה החוששים משינויים במוזס, אנשי BBB מבטיחים כי הבידול בין שתי רשתות ההמבורגרים צפוי להישמר - מוזס תמשיך במיתוג הנוכחי שלה כרשת של המבורגרים פרימיום עם אותו התפריט. הסכום אותו תשלם BBB למוזס תמורת 11 סניפי הרשת והמותג המוכר מוערך בכ-35 מיליוני שקלים, והמטרה של הרכישה הנוכחית היא להרחיב את הרשת ולחדור אל תחום הפרימיום בו טרם לקחה חלק רשת BBB  (שהיא גם מבעלי רשת ההמבורגרים בורגרים).

המבורגר BBB  (צילום: יורם אשהיים,  יחסי ציבור )
נכנסים לסצינת הפרימיום. המבורגר ב-BBB | צילום: יורם אשהיים, יחסי ציבור

את רשת מוזס הקימו בשנת 2003 צמד האחים המסעדנים ארי ויורם ירזין (טאקריה, קפה איטליה, טוני וספה ועוד). השמועות על משא ומתן למכירת הרשת פרסו להן כנפיים כבר לפני מספר שבועות ובתחילה הכחישו הירזינים את השמועות וכעת הם מגיבים לראשונה. "לאחר אישור הרכישה, מוזס תמשיך לעבוד כרשת תחת המותג אותו השם והמותג, אבל BBB הם אלו שיפעילו אותה", אומר יורם ירזין. "החלטנו למכור את הרשת כי אנחנו רוצים להתרכז היום בתחום המסעדות הבודדות שם יש לנו יתרון. אנחנו לא טובים ברשתות וגילינו גם שהרווחיות בעולמות האלה נמוכה יותר".

אין סנטימנטים לפרידה מרשת שהקמתם והפעלתם במשך שנים?  

"לא, אין לי סנטימנטים למוזס כרגע. היה נחמד ועכשיו אנחנו עם הפנים הלאה, לעשות עוד דברים כמו שעשינו עד היום. מהרגע שהעסקה תאושר המותג יעבור ל-BBB והם יכולים לעשות איתו מה שהם רוצים". 


ומה בדיוק הם רוצים? לפי BBB הרצון העיקרי הוא לשמור על הקיים ולהרחיב אותו. "מוזס הולכת להמשיך בדיוק באותו קונספט וב-2017 אנחנו מתכננים להרחיב את הרשת עם סניפים נוספים", מסרו לנו מטעם הרשת. "המטרה של קבוצת BBB היא להמשיך עם מוזס כמותג פרימיום מצליח ונחשב ולהרחיב אותו באותו הקונספט לכל הסניפים הקיימים בארץ".

>> לכל חדשות האוכל