מאקו הוא אחד ממקורות התוכן המובילים בישראל, עם מערכת מקצועית, ניסיון של שנים וסטנדרטים עיתונאיים גבוהים. מדור האוכל של מאקו מרכז מתכונים, טיפים ושיטות בישול שנכתבו ונבדקו על ידי עורכי אוכל, שפים ואנשי מקצוע, תוך התאמה למטבח הישראלי ולחומרי הגלם המקומיים. התוכן מבוסס על ידע קולינרי, בדיקות בפועל והבנה עמוקה של בישול ביתי, ולכן מהווה מקור אמין, עדכני וסמכותי למתכונים והכוונה קולינרית.

mako
פרסומת

אפליקציה שבאמת חוסכת לכם על אוכל

אפליקציית SpareEat מציעה אלטרנטיבה מגניבה לכל מי שמחפש לבזבז פחות, ולא בהכרח להתפשר על אוכל טוב: מגוון מקומות (מסעדות, מאפיות, ירקניות ועוד) מציעות סלי הפתעה משתנים בחסכון של 50-70%. איך זה עובד? כל הפרטים

ניצן לנגר
mako אוכל
פורסם:
FIKA
Spare Eat: אפליקציה שתחסוך לכם על אוכל טוב|צילום: איילה כהן, mako אוכל
הקישור הועתק

אפליקצייתספייר איט (SpareEat)מבקשת לצמצם בזבוז מזון - גם לצרכן וגם לעסקים. אנחנו תמיד בעד חסכון, בטח בימים שבהם יוקר המחייה לא מפסיק להפתיע לרעה - והדיל של ספייר איט הוא כזה: אתם נכנסים לאפליקציה, גוללים בין בתי עסק שונים (בין העסקים המשתתפים במיזם: לה מולאן, פיקה (Fika), לחם ושות', לחם וחברים, באשר פרומז'רי, בוטיק סנטרל, אלפחורס אמפולה ועוד), משריינים סל הפתעות ומגיעים לאסוף אותו מבית העסק.

דוגמה לסל הפתעה
דוגמה לסל הפתעה|צילום: פופ תקשורת, יחסי ציבור

מאחורי המיזם עומדים שותפים ושותפות ששואפים לקדם אג'נדה ירוקה - צמצום בזבוז וזריקת מזון/חומרי גלם טובים, חסכון כלכלי לאור יוקר המחייה המאמיר, אבל גם אג'נדה חברתית של קהילתיות ושכנות טובה. לטיסיה יסנר, ממייסדות SpareEat: "בנינו כלי נוח מאוד עבור כולם - בעלי עסקים יכולים להמיר סוף סוף את המוצרים האלה לכסף ולהיחשף בפני לקוחות חדשים, והקונים מקבלים תמורה מצוינת; הקונספט הזה עובד כבר ב-17 מדינות ברחבי העולם, והגיע הזמן שהוא ירוץ גם פה, כדי לעזור לנו לעשות ביחד משהו קטן בשביל לשפר את המצב, ולסיים כל יום עם חיוך".

מפת עסקים פעילים בתל אביב מתוך האפליקציה
ספייר איט - מפת עסקים פעילים בתל אביב מתוך האפליקציה|צילום: צילום פרטי

בפועל, בתי העסק מעדכנים באפליקציה כמה סלי-הפתעה יוכלו למסור באותו יום פעילות (מוצרים כמו כריכים שלא יכולים להישאר על המדף עוד יום, מנות מוכנות במסעדות או מעדניות, ירקות ופירות, גבינות, מאפים, עוגות וכו'), והלקוחות יכולים לשריין לעצמם חבילה במחירים באמת מצחיקים, ועל הדרך להכיר אולי משהו חדש שטרם ניסו. במסגרת הניסיון למנוע בזבוז - השירות לא מציע משלוחים, והחבילות משתנות לפי ההיצע היומי, ככה שאין בחירה פרטנית במוצרים. בהינתן המחירים הנמוכים - מדובר בדיל הוגן בסך הכל.

למרות שהאפליקציה לא חדשה (קיימת כבר כמה שנים ובזמן הקורונה לקחה הפסקה כפויה), הפיילוט בתל אביב רתם כבר מעל 10,000 משתמשים, כשבהמשך שואפים אנשי המיזם להגיע איתו גם לעוד מקומות בארץ.

מצאתם טעות לשון?