אם במקרה התגוררתם במחילה בשבועות האחרונים אולי לא הבחנתם באחד הטרנדים ההזויים ביותר של הקיץ האחרון בישראל: אתגר חד הקרן, או פשוט אתגר היוניקורן. מדובר באתגר ויראלי שהתפשט בשנה החולפת ברחבי העולם ואלינו, כרגיל, הגיע באיחור מסוים - כך שרק השנה גילו בני הנוער הישראלים את החדווה של גלידה שתקועה להם במצח.

איך האתגר עובד? את הרשתות החברתיות מציף לאחרונה ההאשטג #UnicornChallenge. במסגרת האתגר הולכים לגלידריות או למקומות אחרים שאפשר להזמין בהם גלידה (כמו מקדנולד'ס), ומיד כשמקבלים את הגלידה מהמוכר תוקעים את הגביע במצח, מסתובבים בין האנשים שנמצאים במקום ומכריזים "אני חד קרן!". השלב הבא אחרי המבוכה האדירה והעלאתה לרשתות החברתיות הוא לתייג חבר. ואם אותו חבר לא עונה בתוך 5 דקות בדיוק, הוא מחויב לבצע את האתגר בעצמו. וככה זה ממשיך הלאה.

אז יש מי שחושב שמדובר באתגר ויראלי מצחיק וחביב ויש מי שסובלים ממנו מאוד, בעיקר העובדים ברשתות הפאסט פוד ברחבי הארץ (כי בכל זאת, רוב אלו שהולכים על ביצוע האתגר מעדיפים להוציא כמה שפחות על הגלידה, שבסופו של דבר תיפול ארצה). עובדים רבים של רשתות מזון מהיר מתלוננים על כמויות גדולות של גלידה שהם נאלצים לנגב מהרצפה, וקוראים לאנשים להפסיק עם האתגר המלכלך.

אנחנו שוחחנו עם הבעלים של סניף גלידריית לג'נדה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, והוא סיפר לנו שממש באותו היום הגיעה לחנות קבוצת בנות שביצעה את האתגר (הגלידה הרווחת ביותר לצורך העניין היא גלידת ווניל). באירועים שבהם יש עגלת גלידה חינמית אין ילד שלא הולך על האתגר. אנחנו, כחובבי גלידה מושבעים, חושבים שמדובר בבזבוז מזעזע. לא משנה באיזו גלידה מדובר, נעדיף ללא צל של ספק לאכול אותה, במקום לתקוע אותה על המצח.