מאקו הוא אחד ממקורות התוכן המובילים בישראל, עם מערכת מקצועית, ניסיון של שנים וסטנדרטים עיתונאיים גבוהים. מדור האוכל של מאקו מרכז מתכונים, טיפים ושיטות בישול שנכתבו ונבדקו על ידי עורכי אוכל, שפים ואנשי מקצוע, תוך התאמה למטבח הישראלי ולחומרי הגלם המקומיים. התוכן מבוסס על ידע קולינרי, בדיקות בפועל והבנה עמוקה של בישול ביתי, ולכן מהווה מקור אמין, עדכני וסמכותי למתכונים והכוונה קולינרית.

mako
פרסומת

"חמישה שקלים? אנחנו מציעים קפה ב-3.5 שקל כבר שנה"

אפליקציה ישראלית שעתידה להתפשט בקרוב גם לניו יורק, מציעה לחובבי הקפאין לתמוך בעסקים הקטנים – בתי הקפה העצמאיים – וגם לקנות קפה מדי יום במחיר של 3 שקלים וחצי. "בינתיים אנחנו עובדים עם שישים בתי קפה רק בתל אביב אבל אנחנו מקווים להתפשט בקרוב גם לערים נוספות", אומר אחד ממייסדי האפילקציה

אלינור פוקס
פורסם:
קפה ציצים
קפה ציצים
הקישור הועתק
קפה הפוך ארומה
מסתבר שאפשר לשתות את הקפה הזה גם בשליש מהמחיר|צילום: istockphoto, istockphoto

"כשראינו את הקמפיין של קופיקס אמרנו לעצמנו 'חבל שאין לנו כסף לאנשי יחסי ציבור טובים", אומר גלעד רותם, ממייסדי האפלקיציה, בן 30 מתל אביב וצוחק, "הרי ההצעה שלנו זולה יותר לצרכני קפה קבועים ומציעה גם יותר סניפים וקפה בישיבה".

השימוש באפליקציה, שבראשה עומדים חבורת צעירים תל אביבים, נעשה באמצעות מכשיר הטלפון הנייד: מגיעים לבית הקפה, מקישים על "הזמנת קפה" בסלולר, מגישים את המכשיר למלצר להקשת קוד - והקפה בדרך אליכם. מחירו של מנוי Unlimited עומד על 169 שקלים לחודש, ללא הגבלה; מנוי Cup a Day שכולל כוס קפה אחת מדי יום במחיר חודשי של 99 שקלים וכרטיסייה שתקפה למשך חצי שנה תציע 15 כוסות ב-105 שקלים, 10 כוסות ב-75 שקלים וחמש כוסות קפה בארבעים שקלים.

"עלות ייצור ממוצעת של כוס קפה היא 2 שקלים"

גלעד רותם ממייסדי אפליקציית "קאפס"
"חבל שאין לנו כסף לאנשי יחסי ציבור טובים". רותם, ממייסדי האפליקצייה|צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי

"אנחנו למעשה צרכן הקפה הגדול ביותר בתל אביב ואולי גם בארץ ולכן אנחנו מקבלים הנחה גדולה מאוד", מסביר רותם את השיטה, "חלק נכבד מההנחה אנחנו מחלקים בין הלקוחות שלנו", הוא מסביר את אופן בו פועל המודל העסקי של החברה.

ביום א' (ה-13.10) הסבירוהיחצ"ן רני רהב ומנכ"ל רשת רולדיןכי אין מקום שהרשתות הגדולות יוזילו את מחירי הקפה, בשל האיכות הגבוהה יותר בהשוואה לרשת "קופיקס" המוכרת קפה בחמישה שקלים. עם זאת, יום לאחר מכן, ב"ארומה ישראל" הודיעו כי בחברה שוקלים להוריד את מחירי הקפה בתגובה להצעת הרשת החדשה והמוזלת ונראה ששוק הקפה מתחיל להיות מושפע ממחירי הקפה החדשים שמוצעים לציבור.

פרסומת

בקרוב בניו יורק ואולי גם בשאר ערי ישראל

ביום חמישי האחרון, בעקבות פרסום בעיתון "דה מרקר" על כי הרשתות הגדולות תיאמו לכאורה שלא יורידו את המחירים בעקבות כניסת "קופיקס" לשוק, החליטה הרשות להגבלים עסקיים לפתוח בחקירה. בתגובה שהעבירה הרשת בעקבות הפרסומים על תיאום מחירים נכתב כי "בהמשך לכתבות שהתפרסמו לאחרונה, רצינו להדגיש שלמקבלי ההחלטות בארומה ישראל אין ולא היו מעולם קשרים עסקיים או אישיים עם מקבלי ההחלטות או הבעלים של רשתות הקפה האחרות. נהפוך הוא, מבחינתנו מדובר במתחרים עסקיים שלנו, שבראש מעיינינו להיות תמיד טובים יותר וזולים יותר מהם".

כזכור, לפני כשבועיים,השיקה רשת "קופיקס" את הסניף הראשון שלה בתל אביבוהכריזה כי בכוונתה למכור קפה "לקחת" או סנדוויץ' במחיר של חמישה שקלים בלבד, ובכך הצטרפה לרשת "מקדונלד'ס" שהחלה כבר מזמן להציע קפה במחיר דומה (4.90).

אפליקציית "CUPS", שזכתה עד כה לאלפי משתמשים, פועלת בינתיים בתל אביב בלבד. עם זאת, לדברי רותם, מקימיה שואפים להרחיבה לערים נוספות ברחבי הארץ. "הבנו שצפיפות בתי הקפה חשובה למשתמשים ולכן התחלנו בתל אביב", הוא מסביר ומספר ש"בחודש הקרוב חלק מאיתנו יעברו לניו יורק כדי ליישם את האפליקציה גם שם ואנחנו מקווים להתרחב בקרוב לערים נוספות בישראל".

מצאתם טעות לשון?