מיםכמו שאתם לא יכולים לשרוד ללא מים, כך גם כלי הרכב שלכם. לכן יש לבדוק באופן שגרתי מים במצנן. חשוב מאוד גם לשים לב למד הטמפרטורה. במידה והרכב מתחמם מעל הרצוי, יש לעצור את הרכב מיד עד לקירור המנוע.

שגרת טיפוליםכדאי לבדוק את הרכב כחלק מהשגרה. הקפידו להגיע למוסך על פי הוראות היצרן בהתאם לזמן או לק"מ שהרכב צבר, המוקדם מביניהם.

הכן רכבך לחורף (צילום: william87, Thinkstock)
בדיקות שגרתיות כל השנה | צילום: william87, Thinkstock
לחץ אוויר בגלגליםצמיגים תקינים ולחץ אוויר חשובים לא רק בזמן נסיעה. לכן, יש להקפיד על בדיקת לחץ אוויר בתחנות שירות באופן קבוע ולא לחכות שהצמיג ייראה סימנים של חוסר אוויר.

הגהכאשר ההגה רועד במהירויות גבוהות, יש לבדוק את איזון הגלגלים. הגה לא תקין מהווה סכנה גדולה, מעבר לכך שהתקלה עלולה להחמיר ולהזיק למערכות נוספות ברכב.

חלקי חילוףחלקי חילוף מקוריים יכולים להחיות את הרכב ולהאריך את חייו. חלקי חילוף אחרים עלולים לא להתאים או להיות פגומים ולגרום לתקלות חמורות במערכות הרכב השונות.

שמניםבדיקת שמנים לרכב יש לבצע לפחות פעם בשבועיים. מחסור בשמן עלול לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע.

מצברבדיקת מים במצבר חיונית מידי חודש. יש להוסיף מים מזוקקים בלבד ובמידת הצורך ולנקות את הקטבים מחומצות.

טיפוליםתמיד עדיף לבצע טיפולים, תקופתיים או נקודתיים, במוסכים המורשים. בכל מקרה וודאו שהמוסך עושה שימוש רק בחלפים תקניים. לפני הגעה למוסך שאינכם מכירים מומלץ לבדוק ביקורות עליו באינטרנט.

 

הכן רכבך לחורף 2 (צילום: simarts, Thinkstock)
עדיף לבצע טיפולים במוסכים המורשים | צילום: simarts, Thinkstock
נוריות האזהרהנוריות האזהרה הן המודיע שלנו שמשהו לא תקין בכלי הרכב שלנו. לכן אנו חייבים לשים לב כאשר נדלקת מנורה ולפעול בהתאם להוראות היצרן. הנוריות מתחלקות לכמה צבעים: הנוריות האדומות מהוות אזהרה חמורה שמחייבת עצירה מיידית. נוריות כתומות מחוות על תקלה שאינה דחופה ומהוות המלצה לגשת למוסך על מנת לטפל בה.

דלקאנשים רבים נוטים לחכות עד לריקון מוחלט של המיכל כדי למלא אותו שוב. זהו צעד לא חכם שכן מיכל ריק צובר לכלוך וגורם לסתימות במערכת הדלק. לכן לא מומלץ לחכות לרגע האחרון. תדלקו את הרכב כאשר נותר עוד מעט דלק במיכל, רצוי לפני שהמנורה המורה על מחסור בדלק נדלקת.

 

אם תפעלו על פי הטיפים של לובינסקי טרייד תבטיחו לעצמכם מזעור תקלות ברכב, הארכת חייו ותעזרו לרכב שלכם לשמור על החיים שלכם. נסיעה טובה.