מעורר תשוקה, ממכר וממריץ: קפה, המצרך השני הכי יקר בעולם (אחרי הנפט), והראשון שפותח לנו את היום. אם אתם רגילים לשתות קפה שחור וחזק, בלי סוכר בבקשה, גם במסעותיכם בחו"ל קרוב לוודאי שתחפשו את האלטרנטיבה המתבקשת, זו שתספק לכם את הצורך המיידי בהרגל שעליו קשה לוותר.

לא משנה לאן אתם נוסעים בעולם, ביומן המסע שלכם תמצאו לפחות ביקור אחד בבית קפה - ועדיף כזה שיגיש לכם קפה התואם לזה שאתם נוהגים לשתות בבית. לפניכם 10 בתי קפה איכותיים ברחבי העולם, שיכולים למלא אחר צרכי הקפאין שלכם, וגם להוות חוויה תרבותית בפני עצמה. אם אתם מכירים בתי קפה נוספים אתם מוזמנים לטקבק לנו.

Pellegrini’s Espresso Bar, מלבורן

הקפה באוסטרליה נחשב לקפה שעשוי באהבה, המשלב בתוכו השפעות איטלקיות יחד עם סגנון מקומי. זירת הקפה היא חלק בלתי נפרד מההווי החברתי של מלבורן, ואם אתם מבלים בה כדאי שתקפצו ל - Pellegrini’s Espresso Bar - בית קפה השומר על הגשת קפה בסגנון מסורתי, ללא התחכמויות.

קפה מלבורן אוסטרליה - בתי קפה בעולם (צילום: avlxyz)
קפה שעשוי באהבה. Pellegrini’s Espresso Bar, מלבורן | צילום: avlxyz

Aida, וינה

לוינה מיוחס התואר "בירת הקפה של העולם". בתי הקפה של וינה הם מוקד משיכה בפני עצמו, בדיוק כמו המוזיקה הקלאסית בעיר. מספר בתי הקפה בוינה הוא עצום, אך לכל אחד טעם וסגנון משלו. Aida הוא בית קפה בסגנון שנות ה-50, עם קהל לקוחות גדול ומגוון.

קפה וינה, אוסטריה - בתי קפה בעולם (צילום: Jen SFO-BCN)
בסגנון שנות ה- 50. Aida, וינה | צילום: Jen SFO-BCN

Tomoca, אדיס אבבה

אומרים שאתיופיה היא מקום הולדתו של הקפה, כך שאם אתם במקרה מוזמנים לטקס קפה מסורתי אתיופי, כדאי לכם לא לפספס את זה. בשלב הראשון קולים את פולי הקפה ומגישים אותם לשולחן, כדי שהאורחים ייהנו מהריח. לאחר שהתקרר, טוחנים את הקפה, ובינתיים מרתיחים על הגז כמות מים  גדולה. כשהמים רותחים מוסיפים לקומקום את הקפה הטחון (לפי הצורך), ואז מביאים את ספלי הקפה לשולחן. נשמע מרתק?
במידה שלא קיבלתם הזמנה שכזו, אתם יכולים לשתות את הקפה שלכם בבית הקפה Tomoca, המגיש כוסות קפה בסגנון איטלקי, מה שמבטיח את איכות המשקה במקום.

קפה אדיס אבבה, אתיופיה- בתי קפה בעולם (צילום: ILRI)
טקס קפה מסורתי באתיופיה. אם לא מזמינים אתכם - לכו ל Tomoca באדיס אבבה | צילום: ILRI

Le Bon Café, מדלין

קולומביה מפורסמת בקפה העשיר והארומטי שלה. למרבה הצער, היא מייצאת את פולי הקפה הטובים שגדלים במדינה, מה שמשאיר את אלה שטיבם בינוני לתושביה. ובכל זאת, Le Bon Cafe בעיר מדלין, הוא בית קפה איכותי ששווה ביקור, אם אתם מגיעים לקולומביה ורוצים לספר לחברים ששתיתם קפה קולומביאני אמיתי.

קפה מדלין קולומביה - בתי קפה בעולם (צילום:  phoosh)
קפה עשיר וארומטי. פולי קפה קולומביאני | צילום: phoosh

Caffè Sant'Eustachio, רומא

כיאה לארץ האספרסו, האיטלקים לוקחים ברצינות יתרה את הקפה שלהם. אם אתם מגיעים לרומא, כדאי שתזכרו את המשפט "ברומא, התנהג כמו רומאי" ובחרו את הקפה שלכם באותה דקדקנות בה האיטלקים שותים את הקפה שלהם. אז מה אתם מעדיפים? אספרסו, מקיאטו, קפוצ'ינו, או קורנטו? בבית הקפה Caffè Sant'Eustachio שבעיר, תוכלו גם להתאמן על אוצר המילים שלכם בתחום הקפה.

קפה רומא, איטליה - בתי קפה בעולם (צילום: The Wolf)
קפוצ'ינו או מקיאטו? Caffè Sant'Eustachio, רומא | צילום: The Wolf

Caffé Vita, סיאטל

קשה להתלונן על מזג האוויר הקשה בסיאטל, כשהנחמה הגדולה של העיר היא בתי הקפה הרבים הפזורים בה. סיאטל נחשבת לעיר עם צריכת קפה גדולה במיוחד, ואפילו רשת הקפה האמריקאית סטארבקס, התחילה את דרכה בעיר. אך אין זה אומר שכשאתם מגיעים לעיר, אתם חייבים לקחת קפה דווקא באחת מרשתות ה"קפה בשרשרת" שמציפות אותה - אתם פשוט יכולים להגיע ל Caffé Vita - אחת מאבני החן של העיר ולשתות קפה אמיתי.

אין תמונה
בטוח לא סטארבקס. Caffé Vita, סיאטל

Etham Tezçakar Kahveci, איסטנבול

באופן מפתיע, הקפה הטורקי לא נצרך במולדתו כמו התה. אבל אל דאגה: למבקר באיסטנבול לא תהיה בעיה להשיג את מנת הקופאין היומית שלו. בית הקפה המסורתי Etham Tezçakar Kahveci, הוא אחד מבתי הקפה המחייבים ביקור, אם מחפשים  קפה טורקי אמיתי.

קפה איסטנבול, טורקיה - בתי קפה בעולם (צילום: quinn.anya)
אז תשתו קפה טורקי ותתעוררו | צילום: quinn.anya

EL Gato Negro, בואנוס איירס

אל גטו נגרו הוא אחד מבתי הקפה ההיסטוריים בעיר בואנוס-איירס שבארגנטינה. כאשר אתה נכנס לבית הקפה, מיד עליך להתגבר על תערובת ריחות חזקה המשלבת קפאין, הל, תה ירוק, תה שחור וג'ינג'ר. בדלפק ניתן גם לקנות שקיות קפה ביתי הנטחן במקום.

אין תמונה
אחד מבתי הקפה ההיסטוריים. EL Gato Negro, בואנוס איירס

נספרסו בר, מיאמי

נספרסו בוטיק בר מביא עימו את ניחוח תרבות הקפה היישר לטיילת הצבעונית של מיאמי. במתחם אלגנטי המעוצב בריהוט עץ כהה בשילוב צבעים מטאליים ססגוניים, מאפשר הבוטיק בר להזמין כוס קפה איכותית כחלק מ-16 תערובות הקפה Grands Crus של נספרסו, המוצעות גם במגוון משקאות על בסיס אספרסו: כמו קוקטיילים שונים או משקאות אייס. כחלק מהאפשרות שמציע הבוטיק, אפשר גם לטעום את האספרסו של נספרסו בין שלל תערובות הקפה ומכונות הקפה האיכותיות המוצעות למכירה.

אין תמונה
נספרסו בוטיק בר, מיאמי

Cafe Louvre, פראג

הצ'כים ידועים כשתיינים גדולים, ופראג גדושה בעשרות מבשלות בירה ובמקומות המגישים בחרובקה. הקפה הוא כמעט מוקצה ונחשב לברירת מחדל בקרב הצ'כים עצמם, אבל לתיירים מומלץ לשבת באחד מבתי הקפה המסורתיים בעיר ולחזור אל ההיסטוריה האינטלקטואלית האירופאית. פרנץ קפקא, בן יקיר של פראג וידידו הקרוב מקס ברוד, למשל, פקדו בקביעות את Cafe Louvre. היום יושבים שם הסופרים הצעירים של דורנו, וחסידי קפקא שחייבים לעבור בכל תחנות התרבות שעבר. בבית הקפה, שכמעט ולא נעשו בו שינויים מאז שנפתח ב-1902, ניתן למצוא גם ספרים לקריאה, משחקי לוח וחדר ביליארד.
(דנה לביא, הדקה ה-90)

אין תמונה
הקפה של פרנץ קפקא. Cafe Louvre, פראג
>> אוהבים קפה? תעשו לנו לייק
>> כל הסיבות שבעולם: למה לנסוע דווקא לפריז?