חוויית הקפה היא הרבה יותר מרק הלגימה עצמה, היא אוסף שלם של משמעויות. לחלק יש את הזיכרונות מהקפה על הגזייה עם החברים בטיול, חלק לא יכולים לשכוח את הקפה הראשון שחלקו עם בני הזוג, יש את הקפה של הבוקר, את הקפה עם הסיגריה, את הקפה של אמצע היום וכמובן את ריח הקפה הגנוב במהלך שמירת לילה בצבא.

אבל הקפה לא לבד. בחלק גדול מהמקרים הוא מגיע עם משהו קטן ליד, כזה שמשלים את חוויית הלגימה והופך אותה להנאה שלמה של החושים. רוצים לזכות בחוויית "משהו ליד הקפה" מושלמת? הנה 10 רעיונות.

קפה ואייריש קרים. תענוג מתקתק (צילום: Milacroft, Thinkstock)
קפה ואייריש קרים | צילום: Milacroft, Thinkstock

1. אלכוהול

קפה ואלכוהול ידועים מקדמת דנא כשידוך טוב. המשקאות שמומלץ למהול עם הקפה הם וויסקי ואייריש קרים. בקפה, כמו באלכוהול, הוויסקי מומלץ לרציניים יותר, כאלה ששותים אספרסו. הוויסקי ידגיש את טעמיו ויחשוף עוד רבדים במרירות שלו. האייריש קרים החביב מתאים יותר לקפה לאטה וקפוצ'ינו, בגלל הטעמים המרירים-מתוקים שלו, שהופכים את הקפה לסוג של מעדן מפנק.

2. פרוסת לחם עם ממרח מתוק

את השידוך בין הממרח שעל הלחם לקפה מומלץ לעשות תוך התחשבות באופי התערובת. אם מדובר בתערובת פירותית - ריבה או קונפיטורה יהלמו היטב את הטעמים שיש לקפה להציע. במקרה של קפה מודגש יותר, מומלץ ללכת על ממרח אגוזים, ממרח שקדים או אפילו ממרח שוקולד או נוגט. אפשר גם להוסיף לקפה עצמו כפית של ריבת חלב, שתיתן תוצאה מעניינת וטעימה.

עוגת שוקולד (צילום: אסתי רותם, mako אוכל)
נהדרת ליד הקפה | צילום: אסתי רותם, mako אוכל

3. עוגה

גם בבחירת העוגה המושלמת שתלווה את הקפה שלכם, כדאי לשים לב לתערובת הקפה ולטעמיו. אם מדובר בקפה פירותי יותר, עוגת פירות היא תוספת מוצלחת בצד. אם מדובר בקפה עם טעם מודגש יותר, עוגה דומיננטית כמו עוגת סולת (בסבוסה) או אפילו עוגת שוקולד פשוטה יכולות להתאים. באותה מידה אפשר ללכת על ניגודיות, מעין משחק בפה שייצור שני טעמים שונים שמשלימים האחד את השני. לדוגמה, עוגת קרם נימוחה ועשירה בסוכר ושמנת לצד קפה שחור חזק, או, לחלופין, קפוצ'ינו ליד עוגת שוקולד פשוטה.

קלמנטינות בסל (צילום: Eising, GettyImages IL)
ליד או בתוך הקפה? | צילום: Eising, GettyImages IL

4. פירות הדר

פירות הדר חורפיים כמו תפוז, אשכולית וקלמנטינה משתלבים נהדר עם הקפה כשהם לצדו, או אפילו ביחד איתו. בבוטיק של נספרסו מציעים מתכון מעניין לקוקטייל קפה שמכיל פלח פרי הדר בתוך הספל, ביחד עם קפה וויסקי.

5. משקאות קלים

בארוחות בוקר בבתי קפה ובתי מלון, אין שילוב קלאסי יותר מאשר קפה עם מיץ תפוזים בצד. בארצות ערב נהוג לשתות כוס מים קרים לניקוי הפה מטעמים לפני שתיית הקפה. בחומוסיות, הקפה תמיד יגיע בסוף הארוחה עם כוס מים צוננת.

6. חטיף מלוח

בדיוק כמו עם העוגיות, גם כאן מומלץ ללכת על המלוחים הקשיחים יותר, כמו קרקרים יבשים או כעכים, שהופכים את הקפה לסוג של ארוחה.

7. שוקולד - השילוב האולטימטיבי

אחד הפינוקים שיכולים בקלות להרים לכם את מצב הרוח באמצע יום עבודה הוא שוקולד באיכות טובה יחד עם קפה. את השילוב בין השוקולד לקפה אפשר לעשות בכמה וריאציות: קפה חזק עם שוקולד מריר באחוזים גבוהים של מוצקי קקאו, או קפה לאטה או קפוצ'ינו ביחד עם שוקולד חלב או שוקולד במילוי נוגט. לחלופין, אפשר ללכת על ניגודים של קפה עדין עם שוקולד חזק וקפה חזק מול שוקולד מתקתק, שיאזן את המרירות של הקפה.

ביסקוטי ושוקולד. נהדר ליד הקפה (צילום: Michael Murillo, Thinkstock)
קפה, ביסקוטי ושוקולד | צילום: Michael Murillo, Thinkstock

8. עוגיות

שילוב מתבקש, ולא בכדי. מומלצות במיוחד הן עוגיות הביסקוטי האיטלקיות והקשיחות. כשטובלים אותן בתוך הקפה, העוגיות מתרככות וסופחות מהר את הטעמים העזים שלו. אופציה מומלצת נוספת היא עוגיות חמאה נימוחות, שנותנות קונטרה לטעם הקפה המריר מטבעו. בבוטיק של נספרסו עלו על שילוב חביב של קמצוץ מלח בתוך עוגיות החמאה, שנותן את הטוויסט שבין המרירות של הקפה, המתיקות של החמאה והמליחות של המלח.

9. פרוסת לחם עם ממרח מלוח

כולנו רגילים מהארוחות בשדה התעופה או מבתי הקפה בחו"ל שאת הקפה שותים עם סנדוויץ' ברירת המחדל – סלמון מעושן עם גבינת שמנת. מומלץ ללכת על תוספות סולידיות יותר ללחם, כדי שארומות חזקות של דגים מעושנים, נקניקים או גבינות בשלות לא ישתלטו על מגוון הארומות והטעמים שהקפה מציע.

10. חברה טובה

אם נשים בצד את הקפה הראשון והמופלא של הבוקר, הקפה הוא עניין חברתי לחלוטין. ללכת לחברים לשתות קפה, להכין יחד קפה בעבודה, לרכל על כוס קפה ועוגייה - הכל עם כוס מהבילה ביד. נסו לשדרג אותה: צאו לטיול זוגי עם כוס קפה ביד, שתו מול הים בחברת חברים. כשהקפה טוב, הכל הולך. 

* ביצירת הכתבה השתתפו מומחה הקפה של נספרסו

>> עוד כתבות ומתכונים על קפה