הרבה פעמים מבקשים ממני מתכונים לפשטידות פרווה – לפעמים מטעמי כשרות ולפעמים בגלל רגישות ללקטוז. הפתרון שלי לפשטידות כאלה הוא לשלב בבלילה טחינה וביצים, שיחד עם הקמח נותנות לפשטידה מרקם יציב וטוב, גם בלי גבינה.

פשטידת דלורית ובורגול (צילום: אפיק גבאי, אוכל טוב)
פשטידת דלורית ובורגול. אתם לא מאמינים כמה בריאות יש בפנים | צילום: אפיק גבאי, אוכל טוב

קצת על המרכיבים:
טחינה משומשום מלא – טחינה גולמית היא אחד המצרכים החשובים ביותר במזווה הבריא, משום שהיא עשירה בסידן, ברזל, שומנים טובים, סיבים תזונתיים וויטמינים חשובים. טחינה משומשום מלא היא עדיפה, משום שיש בה פי 5 סידן מאשר בטחינה רגילה.

בורגול – דגן מלא ובריא, שמצריך מינימום התעסקות. כל מה שצריך להשרות אותו במים רותחים, והוא מוכן.

דלורית – ירק כתום מן השורה, שמשום מה זוכה לפחות יחסי ציבור מהגזר, הבטטה והדלעת. היא פשוטה להכנה, ויש לה טעם מתקתק ומרקם שמזכיר דלעת, אבל לא מתפרק.

פשטידת דלורית ובורגול

המרכיבים:
3/4 כוס בורגול
2 ביצים
1/4 כוס טחינה גולמית משומשום מלא
1 דלורית מגוררת (כ-500 גרם ברוטו, כ-350 גרם לאחר קילוף וניקוי). ניתן להחליף ב-350 גרם בטטה או גזר
חופן כוסברה או פטרוזיליה קצוצה
1 בצל קצוץ
1/3 כוס קמח מלא או קמח כוסמין
מלח ופלפל שחור
מעט קינמון (לפי הטעם)
מעט כמון (כרבע כפית)

אופן ההכנה:

1. שופכים על הבורגול שתי כוסות מים רותחים ומכסים. מניחים ל-20 דקות ומסננים היטב.

2. טורפים את הביצים בקערה גדולה. מוסיפים את הטחינה ומערבבים היטב עד שנוצר מרקם צמיגי.

3. מוסיפים את הבורגול המסונן, הדלורית, הכוסברה והבצל ומערבבים היטב. מוסיפים את הקמח בהדרגה ותוך כדי בחישה ולבסוף את התבלינים. מערבבים.

4. מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות). מוזגים את הבלילה לתבנית משומנת ואופים כ-30 דקות עד שמשחים.

* ליה שומרון פינדר היא בוגרת בית הספר Natural Goutmet Institute בניו יורק, מגישת טלוויזיה ("מתכון בטוח"), מרצה ומנחת סדנאות בישול בריא

>> בפעם הקודמת הכנו שייקים בריאים וטעימים בטירוף לקיץ
>> בולונז דיאטטי - ידעתם שיש דבר כזה?