ג'לי אדום (צילום: istockphoto)
ג'לי. לא תאמינו כמה קל להכין גרסה בריאה שלו | צילום: istockphoto

כשהייתי ילדה מאוד אהבתי ג'לי. אני זוכרת את זה כקינוח כיפי ורענן, עם מרקם ייחודי שעושה שמח בפה. הבעיה היא שהג'לי שאנחנו מכירים מפוצץ בסוכר ומתהדר בצבע זרחני שלא יכול לבשר על שום דבר טוב. הניסיון לשחזר מעדן ג'לי בריא התגלה כפשוט במיוחד: כל מה שצריך זה לבחור באיזה טעם אנחנו רוצים את הג'לי שלנו, ולקנות תרכיז טבעי באותו הטעם וגם אגר אגר - שבבים של אצה שהופכת נוזל לג'ל בחימום פשוט (כן, צריך בשביל זה חנות טבע, אבל זה משתלם).

יש? יופי. עכשיו קחו כל נוזל, הוסיפו כף אגר אגר לכל כוס, חממו 5 דקות, סננו וצננו (אין צורך אפילו במקרר, זה הופך לג'ל כשזה חוזר לטמפרטורת החדר) - ויש לכם ג'לי טעים ורענן. אגב, אפשר להכין ג'לי ממשקאות שונים, כולל תה ואפילו שוקו.

ג'לי ביתי (צילום: אפיק גבאי, אוכל טוב)
ג'לי ביתי. קחו תבנית אחת, והכינו כמה טעמים | צילום: אפיק גבאי, אוכל טוב

ג'לי תפוח וקינמון

המרכיבים:
1-2 כפיות רכז תפוחים טבעי (לפי מידת המתיקות הרצויה)
1 כוס מים
מעט קינמון
1 כף שבבי אגר אגר

אופן ההכנה:

1. מערבבים את כל המרכיבים בקלחת קטנה ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים כ-5 דקות נוספות.

2. מסננים (למקרה שנותרו שבבים של אגר אגר), ומוזגים לצנצנת או לתבנית הרצויה.

2. מצננים, בחוץ או במקרר, ומגישים.

* ליה שומרון פינדר היא בוגרת בית הספר Natural Goutmet Institute בניו יורק, מגישת טלוויזיה ("מתכון בטוח"), מרצה ומנחת סדנאות בישול בריא

הכנתם? ספרו לנו איך יצא!

>> בשבוע שעבר הכנו פשטידת פסטה בריאה וטעימה
>> והנה כל המתכונים שלנו לשבועות