אין תמונה
ד'אור. מתגעגע לאיטליה
מה אתה מעדיף לאכול: מלוחים או מתוקים? קינוח מפנק או בשר עסיסי?
אני אוהב גם מלוחים וגם מתוקים, כל אחד בזמנו: קודם מלוח ואח"כ מתוק. אני לא מוותר על אף אחד מהם. בנוגע לבשר, אני צמחוני כבר שנים רבות.

מה הדבר הכי טעים שאכלת, או המנה שהכי זכורה לך?
לאחר הופעה בפסטיבל באיטליה לקחו אותנו למסעדה באזור שנקרא קלבריה, אזור כפרי ישן על חוף הים. בעלת המסעדה, מאמא מקסימה, בישלה והבן שלה ניהל את המקום. הם אפו את הלחם בטאבון, ייבשו עגבניות על הגג וגידלו את כל הירקות בחצר המסעדה. הם הכינו את כל הרטבים בעצמם ואפילו היה להם יקב קטן ממנו הם הכינו יין. חווית הטעמים שגיליתי באותו ערב גורמת לבלוטות הרוק בפה להתרגש אפילו רק מהזכרון. לעגבניה המיובשת היה טעם שלא דומה לשום דבר שהכרתי, הניוקי שהוכן אחד אחד במטבח הקטן היה מדהים והפוקצ'ה החמה עם הירקות המוחמצים גרמו לנו להזמין אותם שוב ושוב. ואז, כאילו משום מקום, הופיעה פתאום אשה מבוגרת לבושה שמלה שחורה כשהיא מובילה עגלה מלאה בדגים טריים, חלקם עדיין מקפצים, ושואלת "מה אתם בוחרים למנה העיקרית". הסטתי את המבט משום שהתקשיתי לראות את הדגים החיים וביקשתי מבעלת הבית לבחור בשבילנו.

לאחר המתנה לא קצרה שאיפשרה לנו לעכל מעט את המנה הראשונה ולהתבשם מהיין הנפלא הגיעה מנת לוקוס עסיסית, נקיה לחלוטין מעצמות אך עדיין שומרת על מראה הדג. הטעם היה כ"כ נפלא שלאורך כל הארוחה לא יכלתי להסיר מהפנים את החיוך המתענג.

הקינוחים, כמיטב המסורת באיטליה, היו גלידת וניל שכמובן הוכנה במסעדה עצמה וטירמיסו. בסה"כ מדובר על מזון לא מתוחכם אך בשבילי אין טעים ממנו

האם יש לך קו אדום?
אני לא אוכל בשר ומילדות גם לא חובב גבינות, אז אני מבין שכנראה אני מפסיד משהו. אך זה ממש לא בשבילי. חוץ מזה אין הגבלות נוספות.

מזרח או מערב - איזה עדה אתה מעדיף בצלחת?
אני מעדיף אוכל מזרחי, אך לא מורכב מידי. באופן כללי אני אוהב להרגיש טעמים בנפרד.

התעניינת בעבר באוכל כמקצוע?
אין לי לצערי שום גישה למטבח או כישרון בישול. מעולם לא חשבתי על זה כמקצוע, למרות שאני נהנה לראות תוכניות בישול ובעיקר נהנה לאכול.

מי יושב סביב השולחן בארוחת שישי?
בארוחת שישי יושבים בד"כ כל המשפחה המורחבת - שלושה דורות בשלב זה.

אז איפה יותר טעים: בבית או במסעדה?
טעים גם בבית וגם במסעדה, תלוי בארוחה. יש מנות שבבית הן הכי טעימות ויש כמובן מנות שרק במסעדה מקצועית אפשר לאכול אותן כך שאני משתדל להנות מכל העולמות.

אתה זוכר את סנדוויץ' בית הספר שלך?
את סנדוויץ ביה"ס הכין לי בכל יום אבי ז"ל אשר בדרך כלל מיהר מאד לעבודה וכך גם נראה הסנדוויץ': שתי פרוסות לחם עבות ובתוכן ערימת נקניק שהוא פרס בעצמו (אז עוד לא הייתי צמחוני). תמיד קינאתי בתלמידים שהביאו סנדוויץ' עדין ומושקע עטוף בניילון נצמד.

מה הדבר הראשון שלמדת להכין בעצמך?
הדבר הראשון שלמדתי להכין היה ביצת עין הפוכה וזה גם בערך הדבר היחידי שאני יודע להכין עד היום.

>> רוצים לבשל יחד עם חיים כהן את מתכוני התכנית? לחצו כאן

>> רוצים לראות את כל התכניות של מועדון ארוחת הערב במלואן? לחצו כאן

>> רוצים לזכות במכשיר תמי בר פרימו? לחצו כאן