מלצרית עם בקבוק (צילום: SXC)
מה למזוג לך כדי לקבל 20 אחוז? | צילום: SXC

ממלצרים? וואללה, הצטרפו למועדון. בטוחים שדופקים אתכם בטיפים? טעות! סקר חדש של האתר 2eat מלמד שמיתון מה מיתון – 200 מיליון שקל מהכיס של הציבור הישראלי הולכים לטיפים במהלך השנה, ואתם בטח לא חושבים ש-200 מיליון זה מעט. אז נכון שמי מכם שמעביר את הערבים בנשיאת צלחות עמוסות ממקום למקום והתחנפות לבעלי כרסים למיניהם בטח לא ממש הרגיש את זה, אבל סקר זה סקר, ועם סקר לא מתווכחים.

עוד נתון שעלה מהסקר הוא שהרבה יותר כדאי להיות מלצרית מאשר מלצר, ובמספרים: מלצריות וברמניות עושות בממוצע 5 אחוז טיפים יותר מאשר מלצרים וברמנים. באופן כללי גברים משאירים יותר טיפים לנשים ממה שנשים משאירות לגברים: גבר שמרוצה משירות של מלצרית יצ'פר אותה בטיפ של 20 אחוז, בעוד שאישה שמרוצה ממלצר תפגין את זה בטיפ של 15 אחוז בלבד. נשים הן עם קמצן? ייתכן, אבל לא פחות ממה שגברים הם עם חרמן.

כמו המין, גם הגיל הוא פקטור משמעותי: מתברר שהקהל המבוגר (יחד עם התיירים) עדיין תקוע בימי ה"אבל מה, טיפ זה 10 אחוז מהחשבון", בעוד שהצעירים צועדים בקצב הזמן ומשאירים בין 10 ל-15 אחוז.

לסיכום, מי שרוצה להתפרנס ממלצרות בכבוד מוטב לו שילבש ציצים ושמלה, ויבחר את השולחן הצעיר במסעדה. אה, ואם אתם נופלים על אחד מ-15 האחוזים שלא משאירים טיפ בכלל - תשתדלו לא להתפוצץ, ולזכור ש-85 אחוז הם בכל זאת בסדר.