אם גם אתם מצאתם את עצמכם אומללים בשעת צהריים, אחרי שגיליתם שהכריך עם העגבנייה שהכנתם בבוקר ברוב השקעה הפך לעיסה ספוגית – תשמחו לשמוע שהישועה כבר כאן. רשת הסופרמרקטים הבריטית "טסקו" השקיעה בפיתוח מענה למצוקה הדוחקת והחל מהשבוע התמלאו מדפי הרשת בפירות עמלה של קבוצת מדענים הולנדיים שייצרה את הפתרון הגואל: זן חדש של עגבניות - ללא חשש לדליפה.

סנדביץ טונה (צילום: stock_xchng)
אחרי שעה הסנדוויץ' כבר לא ייראה ככה | צילום: stock_xchng


נראה לכם שמדובר פה בהתפנקות בריטית מיותרת? אז דעו לכם שהעגבנייה החדשה לא רק מסדרת את המרקם של הכריכים הבריטיים המסמורטטים אלא גם חוסכת לא מעט.  לפי המדענים שפיתחו את הזן החדש העגבנייה הסטנדרטית מאבדת כשמונה אחוזים ממשקלה כבר כשהיא נחתכת, ו-12 אחוזים נוספים נספגים לתוך הלחם כעבור שעה בלבד. הזן החדש, שפיתחו ארך חודשים ארוכים והיה כרוך במאות ניסויים (וכריכים חסרי צורה), הוא בעל מבנה דחוס יותר ולכן מאבד בחיתוך רק אחוז בודד ממשקלו ורק שלושה אחוזים נוספים ב-12 השעות שלאחר החיתוך, וכל זה, כך טוענים ההולנדים, בלי לאבד ולו מעט מהטעם. 

העגבניות אכן נשמעות כהבטחה גדולה, הן הוגדרו על ידי נציגי הרשת כ"דבר הטוב ביותר שקרה לעולם הסנדוויצ'ים מאז הלחם הפרוס"  אבל האומה הבריטית לא מתפתה בכזאת קלות להצהרות המשווקים.
סוזן סמיילי, עורכת ה"אובזרבר" הבריטי ובעלת בלוג אוכל, ערכה בקרב מכריה בדיקה מדגמית והעלתה את התוצאות הבאות: הטועמים היו חלוקים בדעותיהם לגבי מידת עסיסיותה וטעמה של העגבנייה, חלקם אכן לא מצאו שינוי בטעם אך חלקם לא אהבו את המרקם והטעם החדשים וטועם אחד אף טען לטעם לוואי משונה. אולם בקרב כל הטועמים הייתה הסכמה גורפת לגבי העובדה שהעגבנייה אינה דולפת, והכריכים שומרים על חוסנם.  בסך הכל, הסנדוויץ' שהוכן עם עגבניית טסקו זכה לציונים גבוהים יותר יותר מהסנדוויץ' שהוכן עם עגבנייה רגילה.

סמיילי, בהתלהבות בריטית אופיינית, סיכמה את הבחנותיה בכמה משפטים קצרים: "הטעם של אנשים בסנדביצ'ים משתנה קיצונית מאדם לאדם, לכן מבחני טעימה הם בזבוז זמן. ובכל זאת אומנם העגבנייה של טסקו עומדת בהבטחותיה לאי-רטיבות, והיא יותר עסיסית ממה שציפיתי, אבל לעגבניות מהסופר אף פעם אין טעם מרגש במיוחד ויותר מזה סנדוויצ'ים עם ירקות הם לא דבר מרגש במיוחד"

אם על אף ההתרגשות שהפגינה סמיילי לנוכח העגבנייה החדשה, אתם בכל זאת רוצים לשים עליה יד, בינתיים תאלצו להתאפק. את העגבניות החדשות מגדלים כרגע רק עבור השווקים בבריטניה וארה"ב, ולא ברור מתי ואם בכלל הן תגענה גם לארץ הקודש. נראה שבינתיים נצטרך להסתפק בשיטה הוותיקה של הפרדת העגבנייה מפרוסות הלחם באמצעות עלי חסה או גבינה צהובה.