אין תמונה
גלידת יוגורט. למה לא בעצם?

זוכרים את כתבת היוגורטריות של "כלבוטק"? בטח זוכרים. הלא הארץ רעשה וגעשה, התל אביבים חשו מרומים, וכל צרכני גלידות היוגורט לדורותיהם הרגישו פתאום הרבה הרבה יותר שמנים ממה שהם באמת ("כל הפעמים האלה הכנסתי לגוף שש כפות סוכר?? איזה בהמה!"). למי שהספיק לשכוח, הטענה המרכזית של רפי גינת הייתה שהיוגורט הנמכר באותם מקומות הוא בכלל גלידה. אין בו מספיק חיידקים, הוא טען בעזרת שליחיו, הוא מבוסס על אבקות, וזה עוד בלי שהזכרנו את חוסר השקיפות בערכים התזונתיים. חודשיים אחרי הכתבה ההיא, יצאנו לסיבוב קצר ביוגורטריות העיר, לראות מה נשתנה – אם בכלל – אחרי המבול הגדול.

"זה עשה טוב, במיוחד לגדולים"

אז הדבר העיקרי שקרה הוא שהגיע החורף, ובחורף מטבע הדברים אוכלים פחות גלידות. חוץ מזה – עושה רושם שהתחקיר הזיק ליוגורטריות הרבה פחות ממה שהיה אפשר לחשוב. לחיים מ-yoyo יש הסבר: "ישראלים שוכחים מהר. מאוד קשה לראות אם הייתה פגיעה כי התכנית הייתה בדיוק בתפר של החורף. מה שכן אני יכול להגיד הוא שביום שישי אחרי הכתבה הגענו לכמות לקוחות רגילה - 600 איש. בערבים יש ירידה כי חורף וקר, ובאופן טבעי באים פחות".

כמו רבים לפניו, גם חיים טוען שאין דבר כזה פרסום רע, "ובטח לא למוצר שהיה מיינסטרים תל אביבי בלבד. התכנית עשתה חשיפה להרבה אנשים מחוץ לתל אביב, ועכשיו מגיעים גם מחוץ לעיר. זה עשה טוב, במיוחד לגדולים". גם בתמרה מצהירים שהתחקיר לא הותיר משקעים שליליים, וגם אורן אלחרר, הבעלים של יוברי באבן גבירול, מסכים שהתזמון היה טוב, ונתן לו פרסום חינם לאנשים שלא הכירו את המוצר: "מה שקרה הוא שהתכנית הביאה אנשים חדשים, שעשה להם חשק איך שהציגו את המוצר בתכנית, ובאו עוד באותו הערב לאכול". "יחסית לחורף", הוא אומר, "המכירות עכשיו ערות". בניסוחים שונים, שמענו את זה מכולם.

מה הביג דיל, תזכירו לי?

נדמה שהלקוחות של היוגורטריות התל אביביות באמת מחזיקים בנאמנות נדירה לאלה שמספקים להם את ליטרת הגלידה שלהם. עד כדי כך, שחיים מ-yoyo מספר כי "בערב שידור התכנית היה סוג של הזדהות. היו כאלה שלקחו טייק אוויי וישבו לראות את התכנית עם זה".

למעשה, הוא בכלל לא מבין מה הביג דיל סביב התחקיר. הרי "80 אחוז ממילא אוכלים את היוגורט שלהם עם רוטב פררו רושר או שוקולד, פשוט כי זה טעים להם. אנחנו תמיד טענו שאנחנו מוכרים גלידת יוגורט, ובגלידה חייבים לשים מייצבים". קובי מתמרה בכלל היה מוותר על המייצבים, שמהווים חלק גדול מעלות הייצור של היוגורט, אם רק היה אפשר. אלא שאי אפשר – איך זאת אשמתם בדיוק?

לבריאות שיהיה

למרות כל זה, אי אפשר לדווח על שאננות מצד אנשי היוגורט. אחרי התחקיר שלחו כמעט כולם את היוגורטים שלהם לבדיקות מעבדה עצמאיות, הדפיסו פלאיירים והדריכו את העובדים לענות על שאלות של לקוחות חשדניים. יוברי עוברים עם הלקוחות תהליך של ניסוי וטעימת יוגורטים בהרכבים שונים, ביוגורט פלוס בדקו את כל הסוכרים והם עובדים עכשיו רק עם סוכרים טבעיים ולא עם סוכר לבן, וגם בתמרה השקיעו בשינויים.
yogo, מצדם, הגדילו לעשות, הקימו מועדון חברים והתחילו לעבוד עם ד"ר ברוריה טל לטובת סימון בהיר ומדויק של הרכיבים והערכים התזונתיים על מכלי המוצרים שלהם. בקיצור, בשורה התחתונה, על אף הטענות לאי דיוקים בתחקיר, כולם חזרו למטבח למקצה שיפורים.

אז אם דאגתם לתעשיית גלידת היוגורט התל אביבית, אתם באמת יכולים לחזור לישון בשקט. הם בסדר, הם נשארו בסדר – ואם תשאלו אותם, פניהם רק לעתיד טוב יותר.