שוקולד בשלושה צבעים (צילום: redmal, Istock)
מיד אחרי החג - פוצחים בדיאטת שאיפות | צילום: redmal, Istock

 בשורה משמחת לאוהבי השוקולד: גאדג'ט מהפכני שיספק את הטעם של המאכל, שהפך להרבה יותר מממתק, מבלי להכביד בקלוריות הרבות. הגאדג'ט החדש והמתוק מעניק שאיפת שוקולד שמספקת את הצורך למשהו מתוק.

את הגאדג'ט המהפכני המציא פרופסור דיוויד אדוארדס מאוניברסיטת הווארד, שטוען כי יש כמה טעמים לשאיפות: תות, מנטה, מנגו ושוקולד רגיל. "חשבתי יחד עם הסטודנטים שלי על מזון בצורה לא שגרתית", מספר פרופסור אדוארדס.

הפרופסור וצוות הסטודנטים שמאתגרים את חוש הטעם המציאו פועל חדש עבור טעימות האוויר האלו - WHIFFING. "הגענו למסכנה שהאכילה נוטה לכיוון הנשימה, לכן בעזרת אומנות קולינארית וחקר האוויר הבאנו את הרגלי האכילה למקום צפוי מראש", הם מספרים.

האבקה המשוקלדת דחוסה במיכלי פלסטיק קטנים בעלי פתח לשאיפה. היצרנים אומרים שהאבקה לא מגיע לריאות אלא נעצרת בקנה הנשימה ומעניקה את התחושה הרצויה לבלוטות הטעם, בלי לציור נזק למערכת הנשימה.

 החוקרים מאמנים שהטכניקה החדשה היא הצעד הראשון בלא פחות "מהפיכה קולינארית". טום האד פילד, חלק מהצוות שיצר את משאף השוקולד אומר: "אתה מרגיש כאילו הפה מתמלא בשוקולד משובח, יש לזה טעם מצוין". משתתף נוסף הדגיש שהמשאף יכול לשמש גם ככלי שעוזר מאוד לשומרי משקל. "מדובר באפס קלוריות", הוא מזכיר.

הצוות לא ממתין לראות אם המוצר החדש ייקלט בהצלחה, הם בטוחים מאוד בהמצאה שלהם. עכשיו הם מתכוונים לייצר עוד טעמים, "בסופו של דבר נוכל לשאוף ארוחה שלימה, מלאה - בלי קלוריה אחת". מחירו של משאף יהיה כ-25 שקלים, הוא ייצא לשווקים ב-29 באפריל.

עזבו אתכם ממשאפים, בואו להכין את הדבר האמיתי: 
עוגת שוקולד ופיסטוק כשרה לפסח
עוגת שוקולד ואגוזים (שמתאימה גם לפסח) 
עוגת פילדלפיה ושוקולד