אין תמונה
אוכל קטן. חם אש

רכיבים מקומיים וקינוחים שאפשר לאחוז בין שתי אצבעות – אלה יהיו שני הטרנדים החמים בתחום המסעדנות ב-2009. כך לפחות עולה מסקר שנערך בקרב 1,600 שפים שחברים בפדרציה הקולינרית האמריקנית. השפים התבקשו לדרג 208 פריטי מזון, שיטות הכנה ונושאים קולינריים כטרנד החם לדעתם בשנת 2009, ויותר מ-80 אחוזים מהם הצביעו על שני הפריטים האלו כעל הדבר שיגדוש את המסעדות שמבינות דבר או שניים מהחיים שלהן.

בין הצירופים הלוהטים כגחלים של 2009 אפשר למצוא גם מזון אורגני, מנות לילדים עם ערך תזונתי מאוזן, נתחים חדשים ו/או מהונדסים של בשר, וכן מה שמכונה סופר-פרי, פירות בעלי ערך תזונתי משוגע, כמו אסאי ומנגוסטין. בנוסף ימשיכו לככב במסעדות המנות הקטנות, בסגנון עדות הדים סאם, המאזטים והטאפאסים.

באלכוהול: אמן ערבוב במקום ברמן

השפים נשאלו גם מה יהיה לדעתם הטרנד החם בתחום המשקאות האלכוהוליים. 33 אחוזים מהם אמרו כי הלהיט המסתמן הוא העמדתו של ברמן, או בשמו החדש "אמן ערבוב", במסעדה לצורך יצירת משקאות שייחודיים לה ומוגשים רק בה. 26 אחוזים אמרו כי משקאות אלכוהוליים בעלי ערך תזונתי גבוה, או כאלה המכילים ירקות בשלמותם, יהיו הפופולריים ביותר. 23 אחוזים נוספים סברו כי שילובים מיוחדים בין מזון ומשקאות אלכוהוליים ישלטו בסצנה בשנה הבאה.

דון סוויני, נשיא ומנכ"ל הפדרציה, מוסיף ומעשיר: "ככל שטרנד הבריאות מתרחב, תופס תאוצה גם הטרנד שטוען כי מזונות מסוימים מתאימים יותר לפילוסופיית החיים של האדם. ככל שהעניין במזון ובאמנות הקולינריה בארצות הברית גדל, לקוחות הופכים מודעים יותר לאוכל שהם אוכלים והשפים משתמשים בכישרון העצום שלהם כדי למלא את הדרישה למאכלים שמתאימים לטרנדים האלו".

בקיצור - היכונו לשנה בריאה, אבל פלצנית אחושרמוטה.