אין תמונה
הגבינות של יעקבס. בשום אופן לא לוותר על התום
חנות הגבינות של משק יעקבס: הסוד לאירוח מופתי

לא צריך להיות חולה גבינות בשביל ליהנות מהתוצרת של משק יעקבס. רוב הגבינות שלהם ידידותיות לכל חך, וטעימות לאנינים פרנקופילים כמו לפשוטי העם. היום כמעט בכל סופר שמכבד את עצמו אפשר למצוא מהתוצרים של יעקבס (חפשו את האיש המשופם על האריזה), אבל הכיף הכי גדול הוא לבקר שם, לראות את הגבינות בביתן הטבעי ולהצטייד מכל הבא ליד.
בונוס נוסף ואדיר במיוחד הוא שבחנות המחלבה המחירים זולים מאוד – יחסית למרכולים וגם יחסית למחיריהן של גבינות איכותיות בכלל. בואו נאמר שב-200 שקל אפשר למלא שקית אדירים, שתספיק בכיף לאירוח של עשרה אנשים.
לא לוותר על התום ועל הפטה הרכה.

משק יעקבס, כפר הרא"ה (40 דקות מתל אביב), 04-6366111. שימו לב, מדובר בקיבוץ דתי. בשישי החנות פתוחה רק עד 14:00, ובשבת היא סגורה.

רובן: הסנדוויץ' הכי טעים בארץ

איזה עוול. איזה עוול לקרוא לחלקת האלוהים הקטנטונת ביהודה הלוי "סנדוויץ' בר". אבל מה לעשות, זה מה שזה: אווירה ניו יורקית, פנים ידידותיות תמיד ותפריט של מנה אחת: סנדוויץ' רובן. והסנדוויץ' הזה, תנו לנו לומר לכם, הוא לא תמים בכלל: שתי פרוסות לחם (לבן או שיפון), וביניהן חרדל, חזרת ביתית קטלנית, כרוב כבוש, עגבניות ובצל, וגולת הכותרת – ערימת ענקים של בשר כבוש-מעושן (הודו, בקר או מעורבב). אבל ב"ענקים" אנחנו מתכוונים ענקים, ברמה שמחייבת פתיחה נאה, מאומצת משהו, של הפה. זה כל מה שיש שם, ואוהוהוהו כמה שזה מספיק. שליש בירה ליד (כן, גם את זה יש) – ואתם מסודרים לגמרי.
למי שאוהב להתעמק באוכל שלו נספר שכריך האלוהים הזה נקרא על שם אחד, רובן קלקופסקי, בעל מכולת מנברסקה, שהגה אותו ברגע של גאונות אי שם בשנות ה-20 של המאה הקודמת.

רובן, יהודה הלוי 112 (פינת קרליבך), תל אביב, 077-4908050. שעות: א'-ה' 11:30-01:00, ו' 11:30-,18:00 ש' 18:00-01:00.

סנדוויץ' רובן (צילום: יחסי ציבור,  יחסי ציבור )
סנדוויץ' רובן. זה סנדוויץ! | צילום: יחסי ציבור, יחסי ציבור

המכולת של שמשון: אוכל בוכרי של בית

מה כבר אפשר לצפות ממכולת, אתם שואלים? מסתבר שאפשר – למשל, אוכל מצוין לשבת. שמשון, מנהל המכולת ברחוב מרמורק בתל אביב, הוא בן בכור למשפחה בוכרית גאה, ואמו ג'ינה מופקדת על האוכל הביתי הנמכר במקום. לקראת סוף השבוע אפשר למצוא במכולת מבחר של מאכלים בוכריים נהדרים, פרי מטבחה הטוב: צמחוניים ובשריים, סלטים, אורז, ובקיצור, דברים מצוינים. אנחנו מחבבים במיוחד את החצילים המטוגנים בשום וכוסברה ואת סלט הגזר המבושל.

פק היי: תגלית סינית בבת-ים

ערימה של אגרולים מטוגנים (צילום: frhuynh, Istock)
ולזה תוסיפו את הרוטב הזרחני האדום, כן? | צילום: frhuynh, Istock

לחובבי ה"חורים בקיר" והמסעדות הסיניות הקטנות האותנטיות של צ'יינה טאון בניו-יורק, בפאתי בת-ים (כן,כן, מה ששמעתם) ובחדר מדרגות של בניין מגורים, מסתתרת לה "פק-היי" מסעדה סינית של פעם. המקום הזערורי שייך לזוג ויאטנמי-סיני - היא בתפקיד המלצרית המצחקקת והוא חמור סבר במטבח. העיצוב קיטשי כמקובל במקומות אלה, התפריט עצום, כמסורת המסעדות הסיניות ומחולק לקטגוריות הרגילות של עוף, בקר, ברווז, דג וחזיר. מומלץ מאוד לנסות את האגרולים העשויים נייר אורז פריך, המוכנים במקום ומוגשים לוהטים ופריכים עם הרוטב הזרחני-לוהט שבלעדיו המנה אינה מנה. שווה גם לטעום את אטריות הביצים המצוינות תוצרת בית (את אטריות האורז קונים), ברווז פריך ברוטב שום-דבש ואת מנת העוף בחצילים. לאוהבי הספייריבס יש צלעות שמנמנות ברוטב ארגמני מתוק מדי, אם כי הבשר נימוח ונושר מהעצם וכמובן יש את מנות הקינוח המסורתיות של שנות ה-80 כמו בננה ואננס מטוגן. רטרו מעולם לא היה טעים כל-כך. (חגית אברון, גלובס)

פק היי, שדרות העצמאות 7, בת-ים, 03-5063202. מחירים: 48-72 לעיקריות, ויש גם ארוחות עסקיות נדיבות. פתוח: ב'-ה' 15:00-12:00 ו-23:00-18:30, ו' 23:00-18:00, ש' 23:00-12:00.