קרואסון עם נקניק וגבינה (צילום: Brett Mulcahy, Istock)
קרואסון עם דברים טובים. יש סנדוויץ' ויש סנדוויץ' | צילום: Brett Mulcahy, Istock

איציק ורותי

זוכרים את ההתרגשות שליוותה כמעט כל ארוחה כשהייתם ילדים? גם אם היה מדובר בשוקו ולחמנייה, מבחינתך זו פסגת העולם הקולינרי שמגיעה בקרוב מאוד אל קיבתך. כשנכנסתי אל איציק ורותי לראשונה, זו הייתה התחושה שליוותה אותי. מאחורי הדלפק הקטנטן אליו מגיעים אחרי מעבר צר עומדים דודי ושולי, היורשים של הזוג המיתולוגי, ומכינים את הסנדביצ'ים הכי טעימים ומספקים בצד הזה של הירקון. הסוד של המקום החביב הוא פשוט: שעות פתיחה מוגבלות (חמש בבוקר עד שתיים עשרה בצהרים), תפריט מצומצם ומשתנה מדי יום והרבה אהבה. כל בליין או משכים קום יכול להשביע את תאבונו בצורה הכי חמה והכי לבבית, עמוק בתוך מרכז ההוויה התל אביבית.

 איציק ורותי, שינקין 53, תל אביב, 057-9440172, א'-ו' 05:00-12:00

אביב משה סנדוויץ קרואוסון וברזאולה (צילום: דן לב, ספר הסנדוויצ'ים של אביב משה, הוצאות קוראים)
סנדוויץ' קרואסון. חטא אלוהי | צילום: דן לב, ספר הסנדוויצ'ים של אביב משה, הוצאות קוראים
לה גטרי

עשרה קבין של פחמימות ירדו לעולם, תשעה מהם לקחה "לה גטרי". הכוך הקטן שבפאתי בן יהודה הפך כבר מזמן למוסד בקרב חובבי חסימות העורקים והמאנץ' הלילי. ולא פלא - קרואסון ענק ופריך, בתוכו נבלעות להן גבינות צרפתיות איכותיות (ברי ורוקפור מומלצות במיוחד) ושלל נקניקים פרוסים (הסרוולד הורס), שעליהם מניחים ביצה רכה עם חלמון מטפטף. התוצאה - למקרה שזה לא ברור מהריר שבטח כבר מטפטף לכם על המקלדת - אלוהית. אחרי זה, אם תהיתם, נהוג לעמוד דקה דומייה לזכר הדיאטה שהלכה והצלוליט שבדרך. אגב, יש גם אפשרות לקרואסון עם שוקולד בלגי הום מייד, אבל האופציה המלוחה כל כך ענקית וטעימה, שספק אם תצליחו להמשיך הלאה.

לה גטרי, בן יהודה 184, תל אביב, 077-2180077, א'–ה: 7:00-4:00 שישי: 07:00-16:00, 23:00-04:00 שבת: 10:00-04:00 (קיים גם סניף בקינג ג'ורג' 97, תל אביב).

המזנון

במזנון של אייל שני לא מוכרים סנדוויצ'ים אלא פיתות, אבל למעט הפרט הקטן הזה מדובר בסנדוויצ'ייה לכל דבר, ובאחת הטובות שבהן. קצת יקר? נכון, אבל רק קצת. קצת תל אביבי? נכון, אבל זה לא באמת מפריע, בטח לא מרגע שהשיניים פוגשות את בשר הפיתה לראשונה. במזנון תקבלו את הפיתה הכי שווה שטעמתם, שתוכיח לכם שגם ארוחה שאוכלים בהליכה, בלי סכין ומזלג, יכולה להיות גורמה אמיתי. אנחנו אהבנו את מנת הסטייק והביצה, אבל הכי את הפיתה עם תפוחי האדמה והשמנת החמוצה, שעשתה אותנו שמחים וסלחנים כלפי כל עוולות העולם. בעיקר התרגשנו מזה שלא משנה כמה העמיסו בה – הפיתה נשארה שלמה ואיתנה, וקיבלה באהבה ובסובלנות אין קץ כל סוג של מילוי. הקינוח – קצה פיתה עם שוקולד ובננה מקורמלת – סוגר טוב טוב את הפינה, ומילה שלנו, לא תרגישו ש-13 שקלים זה יותר מדי בשבילו.

המזנון, אבן גבירול 21, תל אביב, 03-7168977, א'-ש' 12:00-00:00

סנדוויץ' המקווה (צילום: עידית נרקיס כ"ץ)
המקווה. סנדוויצ'יה נדיבה | צילום: עידית נרקיס כ"ץ
המקווה סנדוויץ' בר

בדרום תל אביב, בין בתי עסק מאובקים המחסלים את תכולתם, נמצאת הסנדוויצ'יה הכי נדיבה בעיר. מעבר לבר צר וקטן מגישים על מגשי עץ כריכים המתפקעים בבשרים שנכבשו או עושנו במקום, לצד סלט טרי, כרוב מבושל בבירה עם קבנוס, מלפפון חמוץ ביתי וקוביות צ'יפס מתובלות וממכרות. מימדי הסנדוויץ' ועושר התוספות כל כך גדולים, שמעולם לא הצלחתי לסיים שם את המנה ותמיד לקחתי הביתה את השאריות. כל אלו וכוס גזוז צבעונית של פעם המקבלת מילוי מחדש חינם כאשר היא נגמרת, הופכים את המקווה למקום הכי טעים ומשתלם בתל אביב.

המקווה סנדוויץ' בר, מקווה ישראל 3, תל אביב, 03-6049967, א'-ה' 20:00-11:00

אצל הרצל

לא קל למצוא את המקום המיוחד הזה, למרות שהוא נמצא במרכז של מרכז תל אביב, צמוד לדיזנגוף סנטר וממש מול חנות האוזן השלישית. המקום נראה כמו מכולת ישנה יותר מסנדוויצ'יה, אבל למי שמחליט להכנס צפויה חוויה שלא תשכח. הרצל, אחד מילדיו או אביו יכינו לכם כריך בשרי או צמחוני, חם או קר, עם תוספות שמוכנות מול עיניכם ועם הרבה אהבה. מאז הפעם הראשונה שנכנסתי למקום לפני כשבע שנים אכלתי לא מעט סנדביצ'ים ועדיין לא קרה שאכלתי שניים זהים, או שתחושת שעמום עברה בי. מומלץ לכל מי שרוצה לאכול משהו מיוחד, אך ביתי ביותר.

אצל הרצל, קינג ג'ורג' 51, תל אביב, 03-5258642, א'-ה' 06:00-18:00 שישי: 06:00-15:00

סנדוויץ' רובן (צילום: יחסי ציבור,  יחסי ציבור )
כריך רובן. לפחות 200 גרם בשר | צילום: יחסי ציבור, יחסי ציבור
Ruben

במבט ראשון, נראה כי מדובר בכריך די פשוט המשלב לחם טרי, הרבה בשר ורוטב. אך, כשריח הבשר המעושן מגיע אל האף והטעם נוגע בלשון ומתגלגל על החיך מבינים שיש בכריך הזה הרבה יותר ממה שהעין רואה.
הבשר המעושן מתובל ועובר תהליך ארוך של עישון בתוך מעשנות, ולאחר מכן אידוי בדודי אידוי. הבשר נפרס במקום ומוכנס חם בכמות של 200 גרם נטו בשר לכריך. כריך הבשר המעושן מובא בגרסאות שונות ובתוספות ורטבים מגוונים וייחודיים ובתוספת בלתי נמנעת של קורנישונים ובירה אוסטרית איכותית להשלמת החוויה. לא סתם הסנדוויץ' הזה זכה בתחרות "הכריך הטוב ביותר" במשך שנתיים ברציפות.

רובן, יהודה הלוי 112, תל אביב, 077-4908050. א'-ה' 11:30-01:00 שישי 11:30-18:00 שבת 18:00-01:00.

קפה יהושע

באחד הרחובות הכי צבעוניים בירושלים שוכן לו בית קפה קטן ומקורי. מי היה מאמין שדווקא שם תמצאו את ה"פילי-סטייק" הטעים בעולם. טוב, אולי אני קצת מגזים אבל זה רק בגלל שלא טעמתי את כולם, פשוט נתקלתי באחד שלא משאיר מקום לספק. בגט טרי שנאפה במקום, בשר אנטריקוט עסיסי, פלפל ירוק וגבינת צ׳דר איכותית, מוגש לצד החלום האמריקאי: האש-בראונז. אלו קוביות תפוחי אדמה פריכות, המוקפצות עם חמאה ופרוסות בצל דקיקות. הנה, שוב עשיתי את עצמי רעב, אז תעשו כמוני - תחסכו לעצמכם את עלויות הטיסה לפילדלפיה ועלו לירושלים.

קפה יהושע, רחוב עזה 17, ירושלים, 02-5632898, א'-ה' 02:00- 07:00, שישי 07:00-16:00

סנדוויץ' בר כרמל

יודע כל מי שמגיע לכרמל, שסנדוויץ' אוכלים בסנדוויץ' בר. בכוך הקטן שמסתתר לו באמצע הרחוב ההומה עושים סנדוויצ'ים ממש טעימים, שהסוד בהם הוא שכל המוסיף גורע. כל עוד תתאפקו ולא תדחסו לכריך מכל הממרחים והסלטים הבאים ליד – מובטחת לכם זלילה משבחת. ראיתם מה זה, גם תצאו שבעים וגם למדתם לקח בחיים.

סנדוויץ' בר כרמל, שדרות הנשיא 128, חיפה, 04-8103103, א'-ש' 24 שעות.

פאב העוגן

בפאב העוגן שליד הנמל החיפאי יש הרבה יותר מכריך מוצלח: הוא מלא במזכרות מכלי שיט ישנים, ונותן ליושב בו הרגשה כאילו הרגע עזב את הסיפון כדי ללגום כוס בירה. ועדינים ככל שנהיה, יש לנו חלום לשתות כמו מלחים. ולמרות כל זה, הסיבה שאני הגעתי לשם היא דווקא כריך הרוסטביף של המקום, ששמו נישא למרחקים. ובצדק.

פאב העוגן, שער פלמר 3, חיפה, 9441249–057, א'-ה' 03:00-16:00 שישי-שבת 03:00-20:00

רוצים להמליץ לנו על עוד סנדוויצ'יות מעולות? בואו וכתבו לנו בתגובות

>> רעבים לסנדוויץ'? הנה רעיונות לכריכים יצירתיים באדיבות השף אביב משה
>> סנדוויץ' בבית - השלב הבא. בואו ותכינו לעצמכם את הלחם לכריך