אין תמונה
תבינו את הרעיון ותתאימו אותו אליכם

ספרי הבישול שיצאו לאחרונה בישראל כוללים כל מיני אנשים מכובדים בתחום הקולינריה שחולקים עם הקורא לא רק את המתכון, אלא גם סיפורים מאחוריו ומצדדיו והגיגים כלליים על חייהם. זה נחמד לקריאה, אבל ברגע האמת גם עלול לגרום לאיבוד הריכוז. רגע, מה עושים אחרי שחותכים את העגבניה? אה לא, לא מקשיבים לסיפור של סבתא. לא נזכרים בישראל של פעם. רק שמים אותה על המחבת.

את הבעיה הזו פותר הכלי הפופולרי טוויטר, שמגביל את המשתמשים שלו ל-140 תווים בכל פעם. אם מנסים להשתמש ב-140 תווים האלו כדי להעביר לגולשים שיעור בישול מזורז, מקבלים מתכון סופר-מרוכז, שאיש לא יכול לשכוח בדרך למחבת. בעצם זה לא מתכון, זה שיעור לחיים. כי אין תמונות או הסברים מפורטים, יש רק רעיון כללי. למשל: "עגב מלא: מרוקנים 4עגב גדל, קוצצים תוכן/שאלוט/8זיתים ומערבבים עם 2 כוס אורז/3 כפות מיו+אגז/כף שמז/מ+פ. ממלאים, תנור 20 דק 200 מע".

אחרי שקוראים מתכון כזה (ומבינים אותו) אפשר לדעת מה עושים באופן כללי עם עגבניות ממולאות, ולהרגיש ממש בסדר כאשר מחליפים את האגוזים בצנוברים או עושים כל שינוי אחר במתכון כדי להתאים אותו לחיים שלכם.

לפלא הזה אחראית מאורין מבלפסט, תחת שם המשתמש cookbook, שמעלה כך את המתכונים שלה לטוויטר. המקום המצומצם מחייב כמובן גם קיצורי מלים לא תמיד הגיוניים, ולכן טרחה מאורין ופתחה גם עמוד קיצורים, כדי שתוכלו להבין על מה לעזאזל היא מדברת. אין מה לומר, אלפי העוקבים אחריה נראים שבעים.