אין תמונה
המארחת המטושטשת
1.I Like You: Hospitality under the Influence
טייק אוף על ספרי האירוח והבישול משנות ה-50 וה-60, רק שכאן, במקום הסברים על ההבדל בין מזלג סלט למזלג קינוחים, הנחיות איך להפתיע את האורחים במתאבנים מרגשים מרחבי העולם וטיפים איך להקסים את הבוס של בעלך – תמצאו שלל עצות למארחת המטושטשת כמו מה תעשי לאורח המגיע בהפתעה, איך תצלחי יום עם החותנת ואיך תטפלי בכתמי קיא, שהם כמובן התוצאה הבלתי נמנעת של כל מסיבה מוצלחת.
הספר משובץ במתכונים (שלעתים מכילים מיני חומרים מהסוג שהופך כל אירוח להצלחה) ובתמונות מבחילות למדי של המאכלים ושל המחברת בשלל סיטואציות (עירומה ומכוסה בסוכריות, או מנסה להתמודד עם גרביונים סוררים אחרי ביקור קצר בשירותים). כתבה אותו קומיקאית ניו יורקית שהשתתפה בסדרות וסרטים רבים – ולנו היא מוכרת בעיקר כסינדרלה מ"שרק 3", שלו השאילה את קולה.
רוצים גם: את הספר תמצאו באמזון ובאתרי ספרים נוספים ברשת.

2. Manifold Destiny: The One, the Only, Guide to Cooking on Your Car Engine
אכן, מדובר ככל הנראה במדריך האחד והיחיד שינחה אתכם בנבכי הבישול מתחת למכסה המנוע. זמן הבישול בספר הזה נמדד בקילומטרים ולא בדקות, ותמצאו בו מתכונים כמו יונדאי דג הליבוט ושומר (88-92 קילומטר) ונתחי חזיר קרוז קונטרול (400 קילומטר).
רוצים גם: הספר, שיצא לאור ב-1989, אזל ואינו מודפס עוד, אבל ניתן למצוא עותקים משומשים שלו ברשת.

אין תמונה
השכנים עולים לכם על העצבים? כאן תמצאו את הפתרון
3. Cooking to Kill: The Poison Cook Book
"לבשל בשביל להרוג" הוא אוסף מתכונים קטלני מלווה באיורים משובחים, שיעזור לכם להתמודד ביתר הצלחה עם יריבים עסקיים, אקסים טורדניים המסרבים להיעלם ושכנים מעצבנים. הספר גם מספק הסברים על סוגי רעל שונים וארוחות מורעלות לאורך ההיסטוריה.
רוצים גם: הספר אמנם יצא לאור ב-1951, אך עדיין ניתן למצוא עותקים שלו (ואפילו לא משומשים) באמזון ובאתרי ספרים נוספים ברשת.

4. Fit for a King: The Elvis Presley Cookbook
נכון, אולי זה לא הדבר הכי חכם לעשות, לקבל עצות תזונה מאדם שסבל מעודף משקל ומת בגיל צעיר מהתקף לב. מצד שני, עבור אלו שעדיין מרגישים בחסרונו של המלך הספר הוא עוד דרך לחוש שוב את נוכחותו, הפעם דרך הקיבה. הספר מכיל את כל המאכלים האהובים על פרסלי וחיבר אותו אלבנה רוי, הטבח שליווה אותו עוד מימי הצלחתו הראשונים.
המלך כידוע היה אמריקאי דרומי אמיתי, וכיאה לכזה בין המאכלים החביבים עליו נמנו כריך חמאת בוטנים ובננות, במיה ועוף מטוגנים בחמאה. לא מפתיע שהוא הפך להיות הגדול מכולם.
רוצים גם: את הספר תמצאו באמזון ובאתרי ספרים נוספים ברשת.

אין תמונה
כריכה צנועה שמסתירה ביזאר אמיתי
5. Extreme Cuisine: The Weird & Wonderful Foods that People Eat
מחבר הספר, ג'רי הופקינס, בילה את חייו בשיטוטים נרחבים על פני הגלובוס במטרה לחשוף את המעדנים המוזרים והמופלאים שהאנושות צורכת. הופקינס מגלה שמה שבמחוזות מסוימים נחשב כפסולת מוגש באחרים במסעדות מובילות. חלק מהמעדנים שהוא חושף הם קדירות מחלקי חיות שלא יעלו פה לעולם על השולחן (בולבולים, לא הציפור אלא האיבר, ראשי עזים, טלפיים של חזיר ועוד נפלאות). לצד התיאורים נמצא תמונות ומתכונים של מעדנים כמו כלב בחלב קוקוס, מרק פין (כן, שוב האיבר), או מבחר צנוע של מתכונים הכוללים שימוש בשתן של חיות שונות.
רוצים גם: את הספר תמצאו באמזון ובאתרי ספרים נוספים ברשת.