קוסקוס טריפוליטאי (צילום: דרור כץ)
אתם באים לקוסקוס אצל משה פרץ? | צילום: דרור כץ

ארוחת שישי היא ללא ספק הארוחה החשובה של השבוע, ולרוב גם אירוע משפחתי רב נפגעים. יודע כל בן משפחה שלא רק שאבוי אם יפספס את הבישולים של אמא, הרי שהוא הולך לצאת משם עם מעט מאוד אוויר לנשימה, לפחות כפתור אחד פתוח לרווחה וכמה קופסאות פלסטיק מלאות כל טוב. הרבה בתים מתחילים להשקיע כבר ביום חמישי, ומעמידים סירים מלאי ניחוחות, בחלק מדובר בריטואל קבוע, והסועדים כבר יודעים מה הולך להיות להם בצלחת עוד לפני שהמנות בכלל הוגשו לשולחן.

גם המאסטר שפים בישלו לנו את ארוחת שישי שלהם, ולכבוד המאורע, החלטנו לבדוק מה אוכלים בשישי בכמה מהבתים המפורסמים בישראל. קבלו הצצה למטבחים של הסלבס.

לא רוצה להתמלא מהסלטים: משה פרץ

"ארוחת שישי הכי אהובה עליי היא זאת שאמא שלי מבשלת. בכל פעם שמזדמן לי להגיע לבית הוריי בטבריה בסוף שבוע, אני מחכה לטעום מהבישולים שלה. כל מה שהיא מכינה טעים מאוד, אבל התבשיל שלה שאני הכי אוהב זה קוסקוס. לפני שהיא מגישה אותו היא מעמיסה על כל השולחן המון סלטים טעימים מעשי ידיה, אבל אני משתדל לא לאכול מהם יותר מדי כדי לשמור מקום למנה העיקרית".

עוף וסלט אבוקדו: דפנה לוסטיג

"בימי שישי אנחנו אוכלים את האוכל של אמא של אסף, וזה בעיקר עוף ותפוחי אדמה בתנור וסלט אבוקדו. הקינוח הוא החלק הפחות דרמטי של הארוחה - פירות או עוגה".

אופה חלות שמשמחות את כולם: עדן הראל

"בדרך כךך אנחנו אוכלים דגים מרוקאים, סלטים, מטבוחה, חצילים במיונז וטחינה כמובן. אני מכינה גם קינואה וחמוציות, ובחורף לפעמים גם מרק ירקות. חוץ מזה, אני אופה חלה, וזה לרוב מספק את כולם".

מחפש בשלנית מרוקאית: סער שיינפיין

"אני אוכל את מה שאמא שלי מכינה, בדרך כלל זה בשר, לפעמים בשר על האש. אבל למרבה הצער מדובר באוכל אשכנזי. הוא עובר בגרון, אבל כשהייתה לי חברה מבית ספרדי זה היה עדיף. אוכלים אצלנו גם שניצלים, תפוחי אדמה, כרובית בתנור וסלטים, אבל אני מחפש מישהי שתאכיל אותי באוכל מרוקאי".

פפראצי סער שיינפיין - גמר האח הגדול 10 (צילום: אלעד דיין)
האוכל של אמא בסדר, של הספרדייה יותר | צילום: אלעד דיין

מסתפקת בפשטידה וסלט: רותם סלע

"אנחנו אוכלים אצל סבתא וסבא של בעלי. אני אוהבת את המאכלים מעשי ידיה של לינה, הסבתא. חוץ מחזה עוף ופרגיות, היא גם מכינה מאכל טורקי שנקרא אושפלאו – זה אורז עם בקר וחומוסים. אבל אני צמחונית, אז אני אוכלת את הדברים האחרים: פשטידות תרד וגבינה עם פטריות, פירה, וסלט חסה עם חמוציות ותאנים".

הפרסים פותחים שולחן: יובל שרף

"זה תלוי אם אני אוכלת אצל ההורים שלי או אצל הורים של בן הזוג שלי. אצל ההורים שלו אוכלים מאכל פרסי בשם 'חורשט סבזי'; המשמעות היא 'מרק בשר ירוק', וזאת קדירה שמורכבת מעשבים ירוקים, כמו כוסברה, ביחד עם בשר ושעועית. חוץ מזה יש על השולחן גונדי (כופתאות עוף), ומוסיפים לאוכל לימון פרסי, שזה לימון שחור שמשמש כתבלין. אצל ההורים שלי אנחנו אוכלים בעיקר עוף ואורז או קדירות בשר וסלט ירקות קצוץ".

>> עשינו לכם חשק לבשל? כל המתכונים של מאסטר שף לרשותכם