אין תמונה
חלוצת הטרנד -גרציא

אחת ממייסדות הז'אנר המשלב בין קייטרינג בוטיק למעדנייה ולבית קפה היא מיכל גרציא, החולשת על מספר עסקי מזון - גרציא קייטרינג, המטבח של גרציא בקיבוץ העוגן וגרציא דלי החדש ברמת השרון. גרציא מודה שהתמהיל החדש של מעדניית גורמה, המאפשרת גם ישיבה במקום, נולד מתוך הצורך של הקהל ופחות מתוך חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח או יצירת טרנד חדש.
המעדנייה הקטנה והלבנה בקיבוץ העוגן היא שילוב כפרי נחמד בין דין אנד דלוקה הניו-יורקית, לאוטולנגי בלונדון "שמנו לב שאנשים שבאו לקנות אוכל מוכן במעדניה גם רצו לשבת ולאכול אותו במקום. לא הייתה מחשבה מקדימה להיות דומים להם", אומרת גרציא, אם כי שנות עבודתה במסעדות נחשבות בניו-יורק ככל הנראה תרמו את תרומתן להשראה הקוסמופוליטית שלה. זאת באה לידי ביטוי בעיצוב המקום, במגוון המוצרים ובמיתוג מוצרי קולינריה פרימיום כמו גרנולה ביתית, עשרות סוגים של עוגיות משובחות, ממרחים ופסטות ועוד.

תפריט המעדנייה ובית הקפה שם דגש על אוכל מוכן, יצירתי במידה, בטעמים ביתיים ועשוי ממיטב הפרודוקטים. לצד המאכלים הביתיים הסטנדרטים שילדים אוהבים כמו שניצל טרי, רוסטביף וקציצות, ניתן לקחת הביתה גם פלפלים ממולאים נהדרים, פילה סלמון וגם סלטים מיוחדים כמו סלט של סלרי וחמוציות ועוד מבחר משתנה של קישים ותוספות.

בית הקפה הצמוד למעדנייה מציע תפריט חמוד של סלטים, ארוחות בוקר מושקעות, כריכים ומנות יומיות מתחלפות, הנשענות על בסיס ההיצע המגוון של המעדנייה.
המטבח של גרציא - קיבוץ העוגן, 09-8943942 גרציא דלי - ביאליק 42, רמת השרון.

Petelina - פתרונות אירוח

לעומת מיכל גרציא, שזרמה עם דרישות הקהל, מודה לימור פטל מ"פטלינה" החדשה שבמרכז צהלה, שהיא אכן רצתה מקום בהשראת "אוטולנגי" הלונדונית.

"חלמתי על מעדנייה-בית קפה עם חלל בהיר שבמרכזו שולחן לבן וארוך וסביבו אנשים ישובים ואוכלים את האוכל שלי", מספרת פטל. אבל צהלה היא לא "נוטינג היל" ותחת המגבלות הלוקאליות, הצליחה פטל ליצור פינה בהירה ומקסימה שבה היא מגישה שלל מעדנים טעימים שאותם ניתן גם לקחת הביתה.

פטלינה (יח``צ: כרמל שירן,  יחסי ציבור )
להרגיש כמו בלונדון - פטלינה | יח``צ: כרמל שירן, יחסי ציבור


גם פטל בדומה לגרציא, מפעילה קייטרינג בוטיק מזה מספר שנים וביקשה להרחיב את עסקי האירוח באמצעות בית הקפה-מעדנייה, שישמשו כ"חלון ראווה" לאוכל שלה. "הרבה אנשים מחפשים פתרונות אירוח לא יקרים מידי בלי להתפשר על איכות ו'פטלינה' מאפשרת להם לרכוש אוכל איכותי מוכן במחירים שפויים", מסבירה פטל. "פטלינה", בדומה לאוטולנגי, מנצלת את יכולות הקייטרינג שבבעלותה ומציעה פתרונות אירוח מגוונים. החל מרכישת האוכל במעדנייה, ועד לרמת הכלים והצוות המגיעים עד הבית ומסדרים את הכל טיפ-טופ עד להגעת האורחים.

סגנון האוכל שמכינה פטל, הן בבית הקפה והן במעדנייה, הוא אוכל צבעוני וחגיגי, מוגש באסתטיות מוקפדת ועשוי ממיטב חומרי הגלם. התפריט מגוון בסגנונותיו וניתן למצוא בו החל מעננים קטנים של ניוקי בשמנת ופטריות ועד לסנדוויץ' דשן של קורנדביף חם עם מלפפונים חמוצים תוצרת בית, אורז כתום עם חמוציות, ביף בורגיניון, קישים נהדרים, ריבות שרוקחת פטל ועוד המון מענגי חיך. מאחר שהמקום חדש ופטל מאמינה בצמיחה מבוקרת, אין לעת עתה תצוגה ויזואלית של האוכל, אך ניתן להזמין בטלפון או מהתפריט כל דבר. ביום שישי מכינה פטל מבחר גדול במיוחד של אוכל מוכן לקחת.
PETELINA - אבוקה 12/עיר שמש 73, צהלה. 03-6483221

גוטה גוטה: ירושלמית כשרה

אין תמונה
דברים טובים בירושלים - גוטה גוטה

מעדניית גורמה כשרה אינה עניין של מה בכך בירושלים. בבירה, שהתפתחותה הקולינרית מואצת בשנים האחרונות (הרבה בזכות תושבי החוץ), נפתח החודש סניף ראשון לרשת המעדניות "גוטה גוטה". המעדנייה שייכת לקבוצת המסעדנים "אדום" שבבעלותה מסעדת "אדום", "לבן", "קולוני" ו"סושי בר". הרעיון שמאחורי הרשת, נשען על מנות אהובות המוגשות בתפריטי המסעדות.

למשל ניתן לרכוש במעדנייה את ההמבורגר המפורסם של מסעדת "אדום", את הקבב בצנוברים של "קולוני" ואת ריבת התותים-צ'ילי של "לבן". המודל שאליו שאפו אנשי "אדום" הוא המודל של "דין &דלוקה" בניו-יורק - מעדנייה מעוצבת המספקת אוכל מוכן, מוצרים משובחים, קצת כלי מטבח יוקרתיים ו"פרייבט לייבל" של מוצרים ממותגים תחת שם הרשת. מאחר שבירושלים כמו בירושלים, הקהל יותר הססן כלפי חידושים והמצאות, לוקחים אנשי "אדום" את צמיחת הרשת שלב אחרי שלב ובוחנים בתשומת לב את תגובות הקהל המקומי, שלעת עתה מגיב בשמחה.

בסניף שבשכונת מלחה מוצעים למכירה סלטים ביתיים מצוינים, בשרים מיושנים, גראבלקס כבוש, טארטלטים, רטבים, צירי דמי גלאס לבשר, קינוחים אישיים לקטי ירקות טריים עם עשבי תיבול להכין יחד לצד הבשר. יש גם פסטות איטלקיות ויינות מיקבי הרי ירושלים לקחת הביתה. בימי שישי מתרחב המגוון, ומוצעים למכירה תבשילים לשבת. בסניפים הבאים של הרשת, יוקצו שטחי ישיבה לאכילה במקום וגם בית קפה קטן.
גוטה גוטה - רחוב האייל 16, ירושלים. טלפון: 02-6781666, כשר.

רוחל'ה - אווירה שכונתית-חיננית

רחוב בן יהודה בת"א, שמזה כמה שנים הפך למתחם הבילוי הקולינרי החדש של העיר (ועל כך בכתבה נפרדת), מזמן התרגשויות קולינריות במנעד טעמים רחב במיוחד - החל מביסטרו צרפתי ועד לאוכל טריפוליטאי אסלי, פיצריות, גלידריות, סושיות ועוד.

מקום חדש, שנפתח לפני חודשים ספורים על חורבות "לחם ארז", אף הוא מז'אנר המעדניות-בתי קפה, הוא "רוחל'ה" השייך לאדם הראל ולאבישי וולטר, צמד צעירים יזמים ונמרצים, שפתחו מקום שכונתי המעוצב כמו בתי קפה קסומים באמסטרדם.

המקום מציע אוכל פשוט וטעים עם טוויסט, במחירים סבירים, עוגות שמרים, עוגיות, גבינות בוטיק ושפע ריחני של לחמים. בבסיס הרעיון עמד הצורך של תושבי השכונה למקום ביתי ומחבק לקפה ומאפה של בוקר (וארוחות בוקר נהדרות) ועד לארוחת ערב קלילה בליווי כוס יין בנעלי בית. הבונוס המיוחד של רוחל'ה, טמון בתשוקתם של בעלי המקום לחיפוש מתמיד אחר יצרני בוטיק מיוחדים המתחבאים בנבכי מושבים וחוות ברחבי הארץ.

כך לדוגמה ניתן לאכול וגם לרכוש במקום את הגבינות הנפלאות של מחלבת "חלב עם הרוח" מהגליל, ואת מעדני הרימונים וצימוקי הזיתים האורגניים של "מלוא הטנא" שבכרמי יוסף. מדי שבוע, משוטט הצמד ברחבי הארץ וחוזר עם ידיים מלאות בהפתעות טעימות. את הלחמים מקבלים ב"רוחל'ה" מספק סודי והם עוברים השלמת אפייה במקום.
רוחל'ה - רחוב בן יהודה 120, ת"א. טלפון: 03-5291793