לא לשימוש: כריס קומרפורד, השפית של הבית הלבן (צילום: טינה האגר)
השפית כריס קומרפורד. אחריות כבדה על הכתפיים | צילום: טינה האגר

 רקע: כריסטטה קומרפורד נולדה בשנת 1962 בפיליפינים וגדלה במנילה. היא למדה בבית הספר הגבוה לבישול בפיליפינים והשתלמה בבישול ובטכנולוגיית מזון. בגיל 23 היגרה קומרפורד לארה"ב, שם עבדה במלונות "שרתון" ו"הייאט" שבשיקגו. בהמשך עקרה לוושינגטון, שם עבדה כשפית בשתי מסעדות. בשנת 1995 היא גויסה על-ידי וולטר שייב, השף הבכיר של הבית הלבן דאז, לעבוד בצוות המטבח של ממשל קלינטון. עם פרישתו של שייב מהתפקיד בשנת 2005, מינתה הגברת הראשונה דאז לורה בוש את קומרפורד לשפית הבכירה של הבית הלבן. קומרפורד היא האישה הראשונה בהיסטוריה של מטבחי הבית הלבן, המכהנת בתפקיד הבכיר.

ב-9 בינואר 2009, הודיע צוות המעבר של ממשל אובמה על השארתה של השפית קומרפורד בתפקיד. מישל אובמה - רעייתו של הנשיא הנבחר, הביעה את אמונה בקומרפורד ואמרה ש"כאם לבנות צעירות, אני מעריכה את דעתנו המשותפת בנושא אכילה בריאה". סגנון הבישול של קומרפורד מוגדר כאמריקני, צרפתי ואתני. קומרפורד מתגוררת עם בעלה ג'ון ובתה דניאל בקולומביה, מרילנד.

ברק ומישל אובמה אוכלים (צילום: Scott Olson, GettyImages IL)
ברק ומישל אובמה. מעכשיו הם יאכלו הרבה יותר טוב | צילום: Scott Olson, GettyImages IL

 
דרישות התפקיד: תפקיד השפית הבכירה של הבית הלבן דורש, מעבר למיומנויות קולינריות גבוהות, מיומנויות דיפלומטיות ואינטליגנציה רגשית גבוהה. בראש ובראשונה חובה על נושא התפקיד להסתדר עם הבוסית - הגברת הראשונה, לשמור על דיסקרטיות מרבית ולהעמיד את צורכי המשפחה הנשיאותית בראש סדרי העדיפויות. כמו כן, התפקיד מחייב להיות נכונים לכל דרישה קולינרית, החל מהכנת שקית פופקורן לילדים ועד לתכנון ולהכנת ארוחה חגיגית לראשי מדינות ולאלף מוזמנים.

 גחמות נשיאותיות קודמות: הנשיא רייגן אהב סוכריות ג'לי, קנדי חיבב מרק צדפות, קלינטון חטא בקינוחים משוקולד. בוש האב שנא ברוקולי ואף הצהיר על כך בפומבי, מה שעורר את זעמם של מגדלי הירק הירוק. הנשיא הטרי אובמה אוהב פיצה, אך נכון לרגע זה, גחמותיו הקולינריות המדויקות לוטות בערפל.

 תפריט הארוחה הנשיאותית הראשונה: מעבר לעובדה שהנשיא הנבחר הושבע באותו ספר תנ"ך שבו הושבע אברהם לינקולן, גם הארוחה הנשיאותית הראשונה שאותה יסעד אובמה בחברת משפחתו ומוזמנים נוספים, תיערך בהשראת מאכלים שאהב נשיאה ה-16 של ארה"ב בשעתו (1861). תחת ניצוחה של השפית קומרפורד, יוגש למנה ראשונה נזיד פירות ים על מצע בצק, מחווה לאהבתו של לינקולן לפירות ים. לעיקרית יוגש חזה ברווז ברוטב צ'טני דובדבנים ופסיון בירקות שורש, כהומאז' לבשר הציד שחיבב לינקולן. ואילו לקינוח תוגש עוגת תפוחים בקינמון לזכר תשוקתו של הנשיא המיתולוגי לתפוחי עץ ולעוגות תפוחים