mako
פרסומת

ירקות מכוערים, מחירים קטנים

רשת סופרים צרפתית יצאה ביוזמה חדשה ומעולה: היא נותנת צ'אנס לירקות ופירות מכוערים רגע לפני שמשמידים אותם, ומוכרת אותם בזול. רעיון מבריק שיכול לפתור המון בעיות

mako אוכל
פורסם:
הקישור הועתק

האופן שבו אנחנו צורכים פירות וירקות הפך אבסורדי לחלוטין. מצד אחד, מעודדים אותנו לאכול חמישה סוגים של פירות וירקות ביום, די הרבה כסף מסל הקניות שלנו. ומצד שני, נזרקים בכל שנה כ-300 מיליון טונות של פירות וירקות. כל מה שאינו נראה מושלם נזרק לפח.

ירקות ופירות מכוערים
לא מכוערים, עם אישיות | צילום: Intermarché

האיחוד האירופאי החליט על 2014 כשנת המלחמה בזריקת המזון. אל המאבק הצטרפה רשת סופרמרקטים צרפתית בשם Intermarché, שהחליטה להחזיר למדפים את הפירות והירקות הלא מושלמים. הפירות והירקות האלו הולכים באופן רגיל להשמדה - במקום זה, קנתה אותם הרשת ישירות מהמגדלים ומיתגה אותם מחדש.

תפוז מכוער
זה לא חייזר, זה תפוז | צילום: Intermarché

עוד באוכל טוב:

על המדף ניתן למצוא את התפוח המעוות, תפוח האדמה המגוחך, התפוז הכעור, הלימון הכושל, החציל המגעיל, הגזר הדו ראשי והקלמנטינה החיגרת. כל אחד מהירקות המעוותים קיבל מיתוג עם פוסטרים ומדף משלהם בסופר, עם מחיר נמוך ב-30% מהפירות והירקות ה"רגילים". זו כלכלה פשוטה המשווקים מוכרים את הפירות המכוערים במחירים זולים מה שמוריד את מחיר המוצר על המדף. הפירות והירקות הכעורים, אגב, נחטפו מהמדפים.

פרסומת

המהלך קיבל הד חיובי ברשתות החברתיות בקרב הקהל הצרפתי וכך גם בעיתונות הכתובה ובטלוויזיה. בזכות הקמפיין הזה המאבק נגד בזבוז אוכל קיבל דחיפה משמעותית.