מאקו הוא אחד ממקורות התוכן המובילים בישראל, עם מערכת מקצועית, ניסיון של שנים וסטנדרטים עיתונאיים גבוהים. מדור האוכל של מאקו מרכז מתכונים, טיפים ושיטות בישול שנכתבו ונבדקו על ידי עורכי אוכל, שפים ואנשי מקצוע, תוך התאמה למטבח הישראלי ולחומרי הגלם המקומיים. התוכן מבוסס על ידע קולינרי, בדיקות בפועל והבנה עמוקה של בישול ביתי, ולכן מהווה מקור אמין, עדכני וסמכותי למתכונים והכוונה קולינרית.

mako
פרסומת

"מוכרים לכם מרגרינה ולחם פקקטה"

הרשתות הגדולות משדרות סימני לחץ מקופיקס. רני רהב: "איזה סוג של חמאה יש כאן? זו מרגרינה? הכל זה כסף בסופו של דבר"; בעלי רולדין: "המוצר של קופיקס זה כמו של yellow או מנטה. זה לא באיכות של רולדין או ארקפה"

אילנית חיות
גלובס
פורסם:
השופט רני רהב
הכוכב הבא|תמונת AVI: mako
הקישור הועתק

רשתות הקפה הגדולות בלחץ מרשתקופיקס. בעלי רולדין קובי חקק והיחצן רני רהב קיימו הבוקר (א') מסיבת עיתונאים לרגל 25 שנים לרולדין, אשר הפכה למפגן התקפה נגד המתחרה החדש המציע קפה ושלל מוצרים ב-5 שקלים - והפך ללהיט תל-אביבי.

רהב וחקק רכשו כריכונים ופרוסות עוגה מקופיקס, הציגו אותם לראווה וחתכו אותם לחצאים על מנת להראות כי המוצרים נחותים לכאורה בהשוואה למוצרים מקבילים ברשתות הגדולות והיקרות יותר. "בואו נקרא לאמת בשמה - אפשר לדבר והצרכן מאושר אבל בסופו של יום צריך לראות מה מוכרים", אמר רהב, וענה לאחת העיתונאיות שאמרה לו כי ייתכן שהמוצר לא טעים לו אך טעים לצרכן אחר: "תטעמי, קחי חתיכה ותגידי. אני על טעם לא מתווכח. איזה סוג של חמאה יש כאן? זו מרגרינה? הכל זה כסף בסופו של דבר".

בהמשך הציג רהב כריך של קופיקס מולכריךשל רולדין ואמר: "תראו את זה. איזה לחם איכותי יש כאן לעומת הלחם פקקטה שמוכרים בקופיקס". חקק פרס גם הוא כריכונים ועוגות של קופיקס והציג אותם לעיתונאים: "הגימיק של קופיקס... מבחינה שיווקית הצליח לו מאוד. המוצר שלו זה של כמו חנויות נוחות - yellow, מנטה. זה לא באיכות של רולדין, ארומה או ארקפה. קפה to go זה רק 10% מהמכירות. רוב המכירות זה אנשים שבאים ויושבים בסניף שבו אני משלם גם שכ"ד של 60, 70, 80 ואפילו 90 אלף שקל בחודש".

אבי כץ, מבעלי קופיקס, מסר בתגובה: "קופיקס גאה בכך שמתחרה ראה את הנושא מספיק חשוב כדי לגייס את רני רהב לעניין. רק מי שנלחם על רווח ענק ויש לו המון כסף והרוויח כל כך הרבה כסף על קפה ועוגות יקרות יכול לשכור את רני רהב להגן עליו. שנית, בכל קונדיטוריה איכותית שנקנה עוגות ביום חמישי ונציג אותם ביום ראשון זה ייראה כך. עוגה שלוקחים, מטלטלים ומניידים אותה במסיבת עיתונאים לא נראית טוב ובכל זאת זה היה נראה לא רע. אנחנו תמימים ונאיביים שחשבנו שהפתיחה של קופיקס תעבור לנו בשלום. רשתות הקפה דואגות ובצדק. בשבועיים האחרונים מכרנו 40 אלף כוסות קפה לאנשים בחמישה שקלים. הם אהבו אותי".

מצאתם טעות לשון?