1. הכירו את הלקוחות שלכם

אתם לא חייבים לטרוח ולשלם עבור מחקרי שוק, אבל אתם כן צריכים לדעת ולהכיר את שוק היעד שלכם, לבנות פרופיל של לקוחות פוטנציאליים, ובעיקר לחשוב על הצרכים שלהם ואיך אתם יכולים לענות עליהם. שאפו תמיד להציע ללקוחות שלכם פיצ'ר ייחודי או ערך טוב יותר עבור הכסף שלהם לעומת שאר המתחרים.

2. תנו תמריצים ללקוחות קיימים

אם הלקוחות הקיימים שלכם מעבירים לכם לקוחות חדשים תוכלו לתגמל אותם בהנחות על רכישות עתידיות או על עמלות. המלצה מפה לאוזן היא הפרסום הטוב ביותר שיכול להיות לכם.

3. רעננו את התדמית שלכם

בחנו את הלוגו שלכם, האם הוא כבר לא מעודכן? האם האתר שלכם זקוק לשדרוג? האם אסטרטגיית השיווק המקוון שלכם עובדת? האם זה הזמן למיתוג מחדש או אפילו שינוי של שם העסק?

4. חזרו אל הבסיס

הניחו פליירים בחנויות המקומיות, הפיצו עלונים בתאי דואר, קמפיין בדוא"ל יכול גם להיות דרך יעילה להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים, אך הקפידו לשמור על הגנת נתונים של הלקוחות אם אתם בוחרים בדרך הזו.

5. פרסמו בהתאם לתקציב

בדקו האם ניתן לשפר את אסטרטגיית הפרסום שלכם. העניקו פרסום חינם באתר האינטרנט שלכם לעסקים שאינם מתחרים אתכם, והם יוכלו לעשות את אותו הדבר עבורכם. אם אתם משלמים עבור הפרסום, נסו לנהל משא ומתן על מחירים זולים יותר. תשלום לפי קליק בפרסום באינטרנט יכול להיות ממוקד וחסכוני.

6. כנסו לתמונה

נסו להשיג אייטם בעיתון המקומי או בעיתונות המודפסת או המקוונת. סיפור חדשותי, שבו תוכלו להתראיין ולהציג את עצמכם כמומחים שיכולים לתת מענה בתחום העסקים שלכם יכול לעשות לכם יח"צ לא רע.

7. צרו לעצמכם נטוורקינג

לכו לכנסים ולאירועים הקשורים בעסקים שלכם, ודברו עם אנשים רבים ככל האפשר. בחנו האם מעורבות בקהילה המקומית שלכם תהיה טובה יותר לעסקים שלכם. רשת מקוונת יכולה גם ליצור מכירות.

8. מצאו ערוצי מכירות חדשים

אם אין לכם ערוץ מכירות מקוון, אולי הגיע הזמן להתחדש בו. הדבר יאפשר לכם להגיע ללקוחות רבים יותר מסביב לשעון, ולא רק בזמני הפתיחה של העסק.

9. קבעו יעדים

כדי לשפוט עד כמה מוצלח העסק שלכם, תצטרכו להציב יעדים, כמו לדוגמא למשוך מספיק לקוחות חדשים כך שתגדילו תוך שנה את הרווחים ב -10% אך זכרו לשמור על יעדים ריאליסטיים.

מוכרת בחנות בגדים
אולי צריך לחדש את כל החנות? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

10. צרו חברויות עסקיות שיטיבו אתכם

אנחנו יוצרים קשרים אסטרטגיים עם עסקים מעולמות התוכן של העסק שלנו אבל לא ישירות עם מתחרים שלנו, שיכולים לעיתים להפנות אלינו לקוחות. אם אתם לא נמצאים בעמדה בה תוכלו לשלוח בעצמכם לקוחות למתחרים שלכם, אפשר למצוא דרכים יעילות לתגמל אותם, גם על רקע אישי כמו לסייע לבני המשפחה שלהם או לתרום לגורמים שקשורים אליהם

11. כסו את כל ערוצי השיווק

בסביבת המדיה של היום חובה לגבש אסטרטגיית שיווק מקיפה ורב ערוצית, על מנת להגיע ללקוחות בכל ערוץ אפשרי - טלוויזיה, רדיו, פייסבוק, אמזון, תיבת המייל, וואסטאפ, שילוט חוצות, YouTube ומנועי חיפוש. כל הערוצים הללו תומכים ומשלימים זה את זה ומגבירים את האפקטיביות.

12. הסתמכו על הנתונים

אתרי המכירות של חברות מסחר אלקטרוני הם גם אתרי האינטרנט שלהם. כדי להפוך את האנשים שמגיעים לשם ללקוחות, אפשר להסתמך על איסוף וניתוח של נתונים. זה יסייע לכם להבין ולייעל את ערוצי השיווק המוצלחים במשיכת לקוחות, כמו לדוגמא מודעות בתשלום או ערוצי המדיה החברתית. נתונים סטטיסטיים מסייעים לכם להשקיע בערוצים על פי החזר ההשקעה שלהם.

13. היו קשובים ללקוחות

בסביבה שרווחת בגימיקים ובטיזרים, צרכנים מחפשים מוצרים ושירותים אותנטיים וישרים. הדרך הטובה ביותר למשוך לקוחות חדשים היא להקשיב ללקוחות הנאמנים, הם יכולים להיות אלה שיכוונו את הפיתוח והאבולוציה של המוצר, כדי שתוכלו לענות על צרכי השוק. זה אמנם מהלך פשוט אבל הוא אורך זמן, תוכלו לחדד זאת דרך התגובות שלכם להודעות דוא"ל או סמסים, ליצור קשר אישי דווקא עם אנשים שהתלוננו על המוצר או השירות ולהבין היכן הבעיה.

14. ירידה לצורך עלייה

הנורמה שרווחה לפני שנים - למכור מוצר ללקוח אחד במחיר גבוה, השתנתה בימינו. בעלי עסקים הבינו שיותר כדאי להם למכור את אותו המוצר במחיר נמוך יותר להרבה יותר לקוחות. כך ההשפעה החיובית שלהם גדלה כאשר הלקוחות הופכים לשגרירים הטובים ביותר שלכם וממליצים על השירות.  לשיווק ויראלי יש היום ערך שלא יסולא בפז, ומוצר טוב תמיד יביא לכם עוד לקוחות.