יותר ויותר משפחות וזוגות צעירים נוטשים בשנים האחרונות את תל אביב בשל עלייה מואצת בגובה שכר הדירה, וחוסר היכולת לרכוש דירות במחירים סבירים. לא מעט משפרי דיור מהפרברים מחליטים גם הם לעזוב את הוילות וצמודי הקרקע הדורשים תחזוקה רבה, ולעבור למרכז העניינים.

המעבר למגדלי דיור טומן בחובו לא מעט יתרונות: למגורים בגובה מלווה תחושת פרטיות ושליטה במרחב. המגדלים החדשים מצוידים לרוב בחדרי כושר וחדרים לכלל דיירי הבניין. התכנון האדריכלי דורש לרוב פיתוח סביבתי הולם: מרכז מסחרי לתושבים, שטחים ירוקים וגני שעשועים לילדים.

רמת גן מתחדשת

אחת התמורות שהתחוללו בעיר רמת גן בשנים האחרונות היא התמיכה של העירייה בפרויקטים של תמ"א 38. רמת גן היא אחת הערים המובילות בהתחדשות עירונית. אם בעבר נתפסה העיר כמקום שאליו עוברים בגיל מבוגר כדי לתפוס קצת שקט, היום היא נוטה יותר ויותר אל עבר האוכלוסייה הצעירה. משפחות צעירות שעברו לרמת גן בשנים האחרונות נהנות מחינוך איכותי לילדים, פארקים וריאות ירוקות.

רמת גן מחזיקה בנתון של 81.23 אחוז זכאים לבגרות, נתון גבוה במיוחד מבין הערים הגדולות. היא העיר הראשונה שהקימה מרכז טיפול לגיל הרך, מלידה ועד בי"ס. תלמידי בתי הספר בעיר בוחרים תכנית שמעניינת אותם – מעיצוב ואדריכלות דרך מוזיקה, מדעים ולימודי סביבה – ומטיבי הלכת יוכלו ליהנות מקורס שנתי בננו-טכנולוגיה, במימון עירוני מלא. כמו כן, אם אתם מחפשים בית ספר עם יחסי ציבור טובים, תוכלו לשלוח את ילדיכם לתיכון בליך המפורסם, שמפורסם בזכות הדמיה של מערכת בחירות לכנסת.

הדמיה של פרויקט "פסגת דן" בשכונת הגפן ברמת גן (עיבוד: הדמיות: Evolve Media)
מחדשים את פני העיר. הדמיה של פרויקט "פסגת דן" בשכונת הגפן ברמת גן | עיבוד: הדמיות: Evolve Media

צירי תחבורה מרכזיים

אחת המהמורות המשמעותיות שעימה נאלצים להתמודד תושבי המרכז היא הפקקים ועומס התנועה הכבד בתוך העיר בשעות השיא. השכונות הצפוניות של רמת גן ממוקמות בסמיכות לצירי תנועה ראשיים, ומאפשרות מעבר מהיר לנתיבי איילון. למעשה הפרויקטים הנבנים עכשיו בעיר יכולים להבטיח גישה מהירה לכל מוקדי העניין במרכז, שלא לדבר על מרכזי העסקים ברמת גן עצמה: הבורסה ומגדלי בסר. לכל אלה אפשר להוסיף את הרכבת הקלה שב-2021 תעבור ברחוב ז'בוטינסקי ותהפוך את האזור כולו לנגיש ואטרקטיבי יותר.

קרוב יותר מרמת אביב

תושבי השכונות הצפוניות של תל אביב יכולים רק לקנא במי שגר ברמת גן. גם על המחיר הנוח יותר לדירה וגם על המרחק שהוא נוסע למרכז תל אביב או לחוף הים. בזמן שהנסיעה מצהלה אל מרכז עזריאלי אורכת כ-20 דקות, תושבי רמת גן יכולים להסתפק בנסיעה קלה ומהירה שאורכת דקות ספורות. כאשר מוסיפים את שעות העומס ההבדל הופך להיות משמעותי במיוחד, בין אם מדובר בנסיעה לעבודה ובין אם מדובר בנסיעה לבילוי. קווי הלילה פועלים בלילות סוף השבוע, ומאפשרים יציאה למרכזי הבילוי של תל אביב וחזרה בשלום ובבטחה.

החזר השקעה בטווח של 5 שנים

"רמת גן נמצאת במרכז ובסמיכות לתל אביב אך בשלב זה היא עדיין שומרת על רמת מחירים סבירה. יש פער של למעלה מ-10,000 שקל למ"ר בין רמת גן לאזורים בתל אביב הנמצאים פחות מקילומטר בקו אווירי, אך הצפי הוא שבמהלך השנים הקרובות מחירי הדירות יעלו בין 30-50 אחוז", אומרת דולי אלרום, מנהלת השיווק של דן נדל"ן, ומציינת כי הדבר מהווה אטרקציה עבור משקיעים, שיוכלו להחזיר את השקעתם בטווח של 5 השנים הבאות.

מחירי הדיור היקרים בתל אביב ושינוי התדמית דוחפים את הצעירים ואת המשקיעים אל רמת גן. מי שרוצה להישאר קרוב למרכז, על כל האפשרויות התעסוקתיות והתרבותיות שהוא מציע, לשמור על איכות חיים גבוהה ובמחיר נורמלי, מוצא פתרון טוב בעיר. פרויקטים רבים של בנייה כמו בשכונת הגפן ובשכונת שנקר (חרוזים) מציעים שילוב מנצח של סביבה שקטה, סטנדרט בנייה גבוה, פתרונות תחבורתיים נוחים ומחיר שפוי בהרבה.

רוצים לדעת עוד על הפרויקט? לחצו כאן >>