מודעה של רמות השרון
הפרסומת לפרויקט בשרון

"מרחב מחיה חדש"- מציע פרויקט מגורים חדש באמת השרון בשם רמות השרון. השכונה הפרטית עתידה לכלול ארבעה מגדלים מפוארים המקיפים  פארק פרטי ירוק רחב ידיים, מאובזר במתקני שעשועים וספורט וכ-20 חללי פעילות שונים ביניהם חדר כושר פרטי, חדרי משחק וחוגים.

אלא שמפרסמי המודעה התעלמו מההקשר היסטורי, הידוע למדי, של הביטוי. "מרחב מחיה" "מרחב מחייה" (בגרמנית: Lebensraum, "לֶבֶּנְסְרַאוּם") הוא מרכיב חשוב באידאולוגיה הנאצית ואחד מהעקרונות הפוליטיים המרכזיים שהובילו את אדולף היטלר לכיבושים במזרח אירופה.

בסיפרו, מיין קאמפף, תיאר היטלר בפירוט את אמונתו שהעם הגרמני זקוק למרחב מחיה, וקבע כי כיוון ההתפשטות הוא לעבר מזרח-אירופה, המזרח מאוכלס ברובו באוכלוסייה סלאבית שעל פי הדוקטרינה הנאצית הייתה מגזע "נחות" לעומת הגזע הארי.

העיתונאי עופר אדרת ציין את ההקבלה הצורמת בפוסט בפייסבוק, והגולשים מיהרו להסתער. חלקם הזדעזעו, וחלקם התחרו ביצירת בדיחות שחורות על חשבון הפרויקט שמובילים ישראל לוי מקבוצת ישראל לוי נדל"ן בע"מ ואיציק ברוך מקבוצת יובלים. "צריך דחוף יועץ היסטוריה/טאקט למשרדי הפרסום והשיווק האלה. אלא אם כן זה בכוונה ואני בעצם משרת אותם באמצעות הפוסט הזה", כתב אדרת.

אחרים הציעו שמות נוספים לפרוייקטים עתידיים כמו "גני קישינב" ואף הציעו אסטרטגיית פרסום "הפתרון הסופי לצרכי הדיור שלכם". גולשים אחרים ביררו אם הפרויקט קרוב לרכבת ואם אפשר לקנות ב"שילומים". הגולשת נורית ריגלר סיכמה: "אני אומרת - אם כבר 'מרחב מחייה' אז לפחות ברמת השרון".

גילי ארג'נטרו, שותף ובעלים במשרד הפרסום AdRABA, המשרד האחראי על המודעה המעניינת מסר בתגובה: "ראשית, אנחנו מאמינים שפרסום צריך לעניין ולרגש ולהניע אנשים בצורה חיובית ואלגנטית ולא דרך פגיעה ברגשות האחר. אנחנו לא כאן כדי לפגוע חלילה באף אחד. יחד עם זאת חשוב להדגיש - הכותרת המדוברת, וניסוח הקופי שלה, ככל חומר פרסומי שעולה למדיה, עברה ביקורת של כל הגורמים הרלוונטיים בתהליך ואף נידונה בין משרד הפרסום AdRABA , הלקוח, החברה המשווקת, יועץ המדיה ומשרד היח"צ וזאת, כפי שאנו נוהגים לעשות בכל פעם שעולה קמפיין עם כל לקוח שלנו - הכותרת המדוברת לא הפריעה ולא נתפסה כפוגענית לאף אחד מהגורמים בתהליך.

"שנית,מאות אלפי זוגות עיניים נתקלו בכותרת בזמן שגלשו באתר הארץ ודה-מרקר (שהם אגב מקום העבודה של הכתב עופר אדרת שהציף את זה בפייסבוק שלו) ולאף אחד מהם זה לא הפריע או יצר איזו שהיא תחושה פוגענית. ההפך, אלפי גולשים התעניינו בפרסום ולחצו על הבאנר להשארת פרטים.

אנחנו ב AdRABA מאמינים בדיאלוג הוגן ומכבד עם הצרכנים, אנחנו רגישים לקול הביקורת שנשמע על הכותרת המדוברת, גם אם אלו אנשים בודדים ואנחנו כבר מחליפים אותה באחרת".