קבוצת עזריאלי חשפה הבוקר (ד') את "מגדל הספירלה", שיוקם במתחם בו ניצב במשך עשרות שנים בית ידיעות אחרונות. המגדל יהווה חלק ממתחם מרכז עזריאלי שכולל היום שלושה מגדלים: העגול, המרובע והמשולש. המגדל החדש יתנשא לגובה של 350 מטר, יתפרס על פני 91 קומות, ולכשתושלם בנייתו הוא צפוי להיות המגדל הגבוה בישראל, לפחות עד שיוקם "מגדל בין ערים" בין דרך בגין לדרך ז'בוטינסקי, שצפוי לעבור את ה-100 קומות. בימים אלה מתבצעות בשטח עבודות חפירה ודיפון, ובנייתו של המגדל צפויה להסתיים בתוך כשש עד שבע שנים, בהשקעה מוערכת של כ-2.5 מיליארד שקלים.

לצורך השוואה גובהם של מגדלי עזריאלי עומד על 187 מטרים, גובהו של מגדל שרונה עומד על 285 מטרים.

על מלאכת עיצוב ותכנון "מגדל הספירלה" הופקדה פירמת Kohn Pedersen Fox (KPF) הבינלאומית. הפירמה מתמחה, בין היתר, בהעצמת תפקידם של מבנים גדולים במרחב העירוני, ואחראית על תכנונם של חמישה מתוך עשרת גורדי השחקים הגבוהים בעולם. באירוע החשיפה החגיגי שנערך היום במשרדי קבוצת עזריאלי השתתף האדריכל ג'יימס וון קלמפרר, נשיא ומעצב ראשי בפירמתKPF  ואדריכל משה צור, הבעלים של משרד משה צור אדריכלים בע"מ, אשר משמש כאדריכל הישראלי של הפרויקט.

מגדל הספירלה של קבוצת עזריאלי
הדמיה: יחסי ציבור

"מגדל הספירלה" כולל עירוב שימושים נרחב בשטח של כ-150,000 מ"ר, שיכלול, בין היתר, שטחי מסחר, לצד משרדים, מגורים ומלון. פסגת המגדל תכלול מרחב לכנסים ולמפגשים, לבילוי ולתצפית של 360 מעלות על תל אביב והסביבה. למרגלות הפרויקט יוקמו, בנוסף לקומת מסחר שצפויה להתחבר ישירות לרכבת הקלה, גם שישה מפלסי חניה תת-קרקעיים אשר ישתרעו על פני שטח של כ-45 אלף מ"ר.   

במסגרת העבודות להקמת המגדל, יזכה גם קניון עזריאלי תל-אביב להרחבה משמעותית של כ-13 אלף מ"ר, כך ששטחו הכולל יעמוד על כ-50 אלף מ"ר.

מגדל הספירלה של קבוצת עזריאלי
מגדל הספירלה של קבוצת עזריאלי | הדמיה: יחסי ציבור

תכנון המגדל שואב השראה מהפיתולים המאפיינים קונכיית חילזון ומנסה להתחקות אחר צורתם הטבעית. עוד שואב התכנון השראה מהמגילות המקראיות העתיקות והאופן בו הן נמתחות כלפי מעלה. לדברי המתכננים, כל אלה הביאו לבחירה בצורת הספירלה כמוטיב המרכזי בתכנון המגדל באופן שידמה צעיף המתפתל סביב הבסיס הקיים ושלושת המגדלים, וממשיך כמגילה המטפסת במעלה המגדל החדש.

מתחם עזריאלי המורחב ייצור עורק תחבורתי המחבר בין אמצעי התחבורה המגוונים הסובבים אותו: מקווי אוטובוס העוצרים בפתחו, תוך מעבר ישיר בין תחנת רכבת השלום לתחנת שאול המלך של קו הרכבת הקלה, אשר ישולב בבינוי החדש. כך, שתחנה של הרכבת הקלה תיפתח במרכז המורחב.

לדברי היו"ר דנה עזריאלי, עם השלמת ואכלוס הפרויקט, ולנוכח פעילותו הצפויה של הקו האדום ברכבת הקלה, צפויים לעבור במרכז כ-100 אלף אנשים מדי יום.

עזריאלי התייחסה גם ל "שני הפילים הלבנים הכי גדולים בחדר": הוספת משרדים לשטח רווי במגדלים והרחבת קניון בזמן שבו חברות כמו אסוס מפרסמות אזהרת רווח.

"אוכלוסיית ישראל צפוייה להכפיל את עצמה בשנים הבאות שזה משהו ייחודי בעולם ומן הסתם יצטרכו כאן עוד מקומות עבודה. אם את מגדל שרונה הצלחנו לאכלס ב- 98 אחוזים תוך מספר חודשים, אין לי ספק שגם למגדל הזה יהיה ביקוש גבוה

"בנוגע לקשיים של עולם האופנה עזריאלי והכניסה המתוכננת של אמזון, עזריאלי מאז ומתמיד האמינה בחנויות פיזיות המשולבות עם העולם הדיגיטלי. החברות מחפשות תמיד גודל כשהן באות לשכור מקום. אנחנו מאמינים שחנויות קיימות יבקשו להרחיב את שטחי המסחר ושעוד שחקניות גדולות מחו"ל יבקשו להיכנס".