מטרת המדינה בהסרת הפיקוח על דלק מסוג 96 אוקטן הייתה לעודד תחרות ולהוזיל מחירים. בדיקה עכשווית של המחירים בתחנות הדלק השונות מצביעות דווקא על תהליך אחר שקרה: בחלקם המחיר דווקא עלה, ובאחוזים לא מבוטלים. לדוגמא, ליטר בנזין שהיה אמור לעלות 5.18 ₪ במקרה והיה ממשיך הפיקוח מגיע היום ל-5.44 ₪ בתחנות מסוימות.

לעומת זאת, בתחומי הבנזין 95 אוקטן והסולר – שכן נמצאים בפיקוח – דווקא יש תחרות רבה והמחירים בתחנות השונות מגיעים לפער של 30 אג' לליטר. אלו מביננו שמכוניתם צורכת סולר יכולים בתחנות מסוימות להגיע לחיסכון של עד 120 שקלים למיכל.

את ההפרשים הברורים במחירים בין תחנות הדלק השונות אפשר גם לייחס למיקומם בארץ: תחנת דלק בעפולה תמכור ליטר דלק 95 אוקטן ב-4.72 ₪ בעוד בקיסריה ליטר דלק שכזה יגיע ל-5.04 ₪ - המחיר המקסימלי שקבע משרד התשתיות. בדלק מסוג סולר הפערים בין תחנות שונות משמעותיים הרבה יותר: ליטר סולר בתחנת פז-ליאון בת"א יעלה 4.44 ₪, בעוד בתחנת דלק בגלילות, אולי בגלל המיקום המרכזי, הוא יגיע ל-7.57 ₪: פער של 3.13 ₪ לליטר.

באופן קצת מפתיע, גם תחנות שונות של אותה רשת יכולות להציג מחירים שונים. הסיבה היא שחלק מהתחנות מופעלות על ידי זכיינים שונים, שחלקם גמישים קצת יותר במחירים.

לסיכום, כמו בכל מוצר רצוי להשוות מחירים לפני שקונים. כמובן שכיום ניתן גם להיעזר באתרי אינטרנט שמתמחים בהשוואות שכאלה ויכולים להקל עלינו כצרכנים, במיוחד לאור העובדה שרוב הסיכויים שדווקא דלק הוא מוצר שלא נפסיק לצרוך בקרוב, ובמאות שקלים.