תקופת החגים היא בד"כ תקופת השיא של המכירות כמעט בכל התחומים, אבל בתקופת מיתון קשה לישראלים לפתוח את הארנקים ואפילו באוכל הם נאלצים לחסוך. רשתות המזון הוזילו את סל הקניות לחג בעשרה אחוזים בממוצע. אך למרות ההוזלה יש פניה ברורה למוצרי מזון זולים יותר.

הקונים מעדיפים מצות רגילות על פני מצות מיוחדות, שמן סויה על פני שמן קנולה וכך גם לגבי בשר ודגים - דג הנילוס הזול יחסית, החליף השנה את דג הסלמון היקר, והעוף הקפוא החליף את העוף הטרי.

המיתון לא פסח גם על ענף התיירות - סוכני הנסיעות בישראל מדווחים על ירידה של 20-30 אחוזים בהזמנת חופשות לעומת שנה שעברה. גם התורים הארוכים בעמדות הצ'ק-אין,שמאפיינים את חופשת הפסח, צפויים להצטמצם - זאת למרות ההזולה במחירי הטיסות. ברשות שדות התעופה צופים ירידה של 10 אחוזים בתנועת הנוסעים לעומת שנה שעברה.
התפוסה בבתי המלון צפויה לרדת לכ-70% לעומת 90% בפסח אשתקד.

גם ארגוני צדקה מרגישים את המיתון, ומתקשים להוציא לפועל את מבצעי חלוקת המזון.
בעמותות הסיוע נרשמה ירידה של 30-50 אחוז בהיקף התרומות - וזאת בניגוד מוחלט לעלייה ניכרת בכמות הפונים לעזרה בעמותות הסיוע.