בחנויות בכל רחבי העולם החלו להבין לאחרונה פוטנציאל חדש: חוש הריח. הריח נחשב לאחד החושים החזקים אצל בני האדם, וכך עושים בו שימוש חברות מסחריות רבות על מנת לשכנע לקוחות לקנות מוצרים מסוימים. בין אם מדובר על מוצרים שהריח הוא חלק בלתי נפרד מהם, כמו סבון או שמפו, או אפילו מוצרי מאכל כמו עוגות, הרי שהדעה הרווחת היא שבאמצעות החוש הזה ניתן לפתות לקוחות לבחור במוצר.

בתחום התכשיטים, למשל, מהווה חוש הריח פקטור משמעותי כר בעיצוב של חנויות. "חוש ריח גורם לנו לרוגע ולשלווה", אומר מוטי פיאדה, מנהל סניף "פדני" בקניון רמת אביב, "וזה מאוד חשוב בבחירת תכשיט. בנוסף, הרעיון הוא ליצור הפרדה בין מתחם הקניון למתחם החנות".

אפשר לומר כי העיקרון זהה בכל מוצר אותו מנסים לקדם באמצעות ריח, אצל כל החברות: ליצור סביבת קנייה שנעים להישאר בה. אחרי שנשארים בחנות מספיק זמן, הרצון בד"כ הוא גם לקנות משהו.

אפילו בבנקים למדו את סגולות הריח. בבנק לאומי למשל מופץ ריח של עשבי לימון עם טיפת לענה – וזאת כדי להשרות רוגע ולהיכנס לאווירה אחרת, כנראה סבלנית יותר. לעמלה שנגבית מכם על ידי הפקיד, אם תהיתם, אין שום ריח.
השלב האחרון בטרנד הזה, שלמעשה נמצא כבר ברחובות, הוא שילוט חוצות עם צינורות מיוחדים המדיפים ריח נעים במשך כל שעות היממה. בכל מקרה, בפעם הבאה שאתם יורדים מאוטובוס ומריחים ריח טוב, זה לאו דווקא הנערה החמודה שישבה לידכם אחראית לכך.