לקוח של רשת רהיטים גדולה שכינה אותה בזעם "זבל של חברה" יפצה אותה בסכום של 30 אלף שקל על הפגיעה בשמה הטוב.

לפני כשנתיים וחצי רכשו הלקוח ובת זוגו, תושבי תל אביב, דירה חדשה מקבלן.  בני הזוג ביקשו לשדרג את ארונות האמבטיה ואת ארונות ההורים והילדים שקיבלו מהקבלן באמצעות ספקים שהוא עובד מולם.

הם סיכמו עם הקבלן לקבל את הארונות המשודרגים עם כניסתם לדירה. אלא שהבעל טען שבארונות שהזמין מרשת הרהיטים היו כשלים וליקויים. הוא שלח במייל הודעה בעניין לנציגי הקבלן לפיו מדובר ב"חברה שמשקרת את הלקוחות שלה".

במייל עצבני נוסף כתב הלקוח לקבלן שחברת הרהיטים לא אמינה ומזלזלת בלקוחותיה. הוא התלונן שקיבל את הארונות באיחור, כשבתוכם טרמיטים. "זבל של חברה", סיכם את החוויה.

הקבלן שלח את המייל לחברה לברר את העניין, היא הכחישה את הדברים והחליטה להגיש תביעה בסכום של 400 אלף שקל נגד לקוח לבית משפט השלום בתל אביב. החברה טענה כי בעקבות הדברים שכתב עליה הלקוח הקבלן הפסיק לעבוד איתה ונגרם לה נזק כספי גדול.

הלקוח הגיש כתב הגנה בו טען, כי מעולם לא התכוון לפגוע בחברה או במוניטין שלה אלא רק עמד על זכותו הלגיטימית לקבל מוצר תקין ובזמן ולא באיחור. ומבחינתו טענותיו היו כלפי הקבלן ועומדת הגנת תום לב.

השופטת נאווה ברוורמן ציינה בפסק הדין, כי ללקוח לא עומדת הגנת תום לב שכן הפרסומים שלו במייל יש בהם משום הוצאת לשון הרע כלפי החברה. לדבריה, גם אם ללקוח יש טענות כלפי החברה הרי הוא יכול להתנהל אחרת ולא בצורה פוגענית ובאמירות שאינן אמת.

בפסק הדין הוסיפה השופטת, כי אמירות כגון "זבל של חברה" או "ספק שמשקר" ו"טרמיטים בארון" שאין בהן אמת, פוגעות בחברה ולכן אין ללקוח הלקוח הגנה של תום לב.

השופטת פסקה, כי הלקוח ישלם לחברה פיצוי של 30 אלף שקל  וזאת מאחר והיא לא הביא האת הקבלן להעיד בבית המשפט להוכיח שאכן הפסיק לעבוד איתה ונגרמו לה נזקים כלכליים.