בית המשפט המחוזי מרכז אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד משרד התחבורה בטענה לגביית יתר של אגרות רישוי רכב בעקבות הצמדה שגויה למדד.

את התביעה הגיש באפריל 2013 עורך הדין עידו שטיינר. לטענתו, בעת הצמדת אגרות רישיון הרכב למדד בשנת 2006 התעלמה המדינה מן המדד השלילי בשנים 2003-2004 וכך שילמו בעלי רישיון רכב שחידשו את הרישיון תשלום עודף. המשמעות היא שגבית היתר מסתכמת בין 6 ל-20 שקל לשנה מכל בעל רכב.

עוד ב-mako כסף:

משרד התחבורה טען בתגובה כי יש לדחות את התביעה מטעמים שונים, לרבות לשון החוק, שיהוי והתיישנות. ואולם, בעקבות משא ומתן בין הצדדים גובש הסדר פשרה שהוגש לאישור בית המשפט במאי 2015, ועתה הוא אושר.

במסגרת הסכם הפשרה, הוחלט כי העיוות במלואו, בסך 25 מליון שקל לשנה, יתוקן  מן השנה הקרובה והלאה. בנוסף,  בשנת 2016 יופחתו האגרות בסך של 40 מליון שקל כפיצוי על גביית היתר בעבר. כתוצאה מכך, בשנת 2016 יופחתו האגרות בסך מצטבר של 65 מליון שקל ולאחר מכן ב-25 מליון שקל מדי שנה.

בית המשפט אישר את הפשרה וקבע כי הגדרת הקבוצה היא כל מי ששילם למשרד התחבורה אגרת רישוי רכב מיום 9.4.11 ועד למועד החלטת בית המשפט.

במסגרת הסדר הפשרה סוכם כי משרד התחבורה יפחית באופן חד פעמי את אגרת רישוי הרכב בסכום כולל של 40 מיליון שקל החל מה- 1.4.16. הפחתת האגרה תבוצע על ידי הקטנה יחסית של סכומי אגרת הרישוי בשיעור של 1.82% ובשנת 2017 יעלו האגרות בשיעור של 1.12% בלבד.

המשמעות לבעל הרכב הממוצע (מאזדה 3 או טיוטה קורולה 2011 ) היא הנחה בסך כ-26 שקל בשנת 2016 ולאחר מכן בכל שנה הנחה בסך של כעשרה שקל.