שלושה שבועות לאחר השקת שירות הזמנת המוניות יאנגו (Yango) בישראל, החברה מפרסמת נתונים ראשונים לגבי פעילותה בישראל.

לפי יאנגו, השירות פעיל כרגע בגוש דן, בחיפה, באשקלון, באשדוד ובאזור נתב"ג ומודיעין. עד כה צברה האפליקציה 150 אלף הורדות, והיא רושמת אלפי הורדות נוספות בכל יום. החברה כבר גייסה כ-3,000 נהגי מונית שאוספים נוסעים דרך האפליקציה, ומדווחת כי ממוצע הנסיעות בכל יום הוא יותר מ-3,000. "אנו מרוצים, אך יש עוד לאן לשאוף", אומר יניב אלפי, מנהל הפעילות של יאנגו בישראל, בשיחה עם TheMarker. "זה עוד לפני שהשקנו בערים כמו ירושלים ואילת. אני מאמין שנגיע בהמשך לאחוז ניכר משוק הנסיעות".

שירות יאנגו, שמפעילה יאנדקס הרוסית, מאפשר להזמין מוניות דרך אפליקציה - ומתחרה ישירות בחברות גט ורקסי הפועלות בישראל. בתחילת פעילותה בארץ היא חילקה הטבות נדיבות לנוסעים וגם לנהגים, שעודדו שימוש באפליקציה. יאנגו הציעה 50% הנחה לחמש הנסיעות הראשונות, ולנהגים הציעה 6-4 חודשים ראשונים ללא עמלות. החברה גם זכתה לכיסוי תקשורתי נרחב, ויצאה במסע פרסום שכלל שילוט חוצות ופעילות ברשתות חברתיות.

השאלה הגדולה מבחינת יאנגו כעת: האם לאחר תום מתן ההטבות והבאזז הראשוני, החברה תצליח להתמודד עם הדומיננטיות של גט בשוק הישראלי? פעילותה מהווה כמובן עדיין נתח זעיר מהפעילות בשוק המוניות, שבו נרשמות לפי הערכות מאות אלפי נסיעות ביום. גט אינה מוסרת נתונים לגבי מספרי נסיעות ביום, אך יש לה כ-8,500 נהגים רשומים.

בשונה מגט, יאנגו צוברת נהגים גם בזכות שיתוף פעולה עם תחנות המוניות. בחברה אומרים שהם משתפים פעולה עם שבע תחנות בשלב זה, וביניהן מוניות עזריאלי, השק"ם, ראשל"צ, שביט ועוד, ואף מספקים לתחנות מערכת לניהול צי מוניות. גם כאן יש סימן שאלה לגבי העתיד: כרגע לנהגי התחנות משתלם לעבוד גם עם יאנגו, כי הם לא משלמים לה עמלה. אך מה יקרה אם הנהגים ייאלצו לשלם בעתיד עמלה כפולה: גם דמי תחנה, וגם עמלות ליאנגו? "בעולם המודל הזה עובד, ועדיין יוצא יותר זול מהמתחרים", מדגיש אלפי. "אנחנו היחידים שפיצחו את החיבור בין תחנות מוניות ושותפים עסקיים, לבין אפליקציה וטכנולוגיה שמחברת את הלקוח לנהג".

למרות המספרים, ההשקה של יאנגו בישראל לא עברה חלק - ויאנגו סבלה מדליפת מידע. לפי פרסום באתר גיקטיים, מספרי טלפון של משתמשים שנרשמו לשירות בישראל הופצו ברשת. ביאנגו מסרו בתגובה שלא מדובר במידע פיננסי, ושהדליפה הגיעה מספק שירות מקומי.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:

הישראליות עובדות הכי הרבה בעולם
עכשיו יהיה לעופר הרבה יותר נוח לפתח את עסקי האנרגיה