עסקים רבים קרסו, אך שופרסל מתחזקת: בתקופת הקורונה רשמה הרשת עלייה משמעותית ברווחים ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. בדוח שהפיצה הבוקר (רביעי) דיווחה החברה על רווח נקי של 90 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2020, בהשוואה ל-48 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2019.

בסך הכל הסתכמו הכנסותיה ב-3.7 מיליארד שקלים, לעומת 3.1 מיליארד שקלים ברבעון הראשון של 2019. מדובר בעלייה של כ-18.5%, אותה מייחסים בשופרסל להשפעות נגיף הקורונה ומועד חג הפסח.

את השפעות הקורונה ניתן להרגיש בעיקר במערך המקוון של הרשת: המכירות בשופרסל אונליין הגיעו לכ-17.5% מכלל מכירות רשתות המזון, לעומת כ-16% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. בחודש אפריל, עם החמרת הנהלים, התחזק מערך האונליין אף יותר ועלה ל-19.7%. המותג הפרטי של שופרסל הציג אף הוא מגמת שיפור, עם כ-25.5% מסך המכירות לעומת 25.1% ברבעון המקביל אשתקד.

לצד זאת, רשת BE המתחרה בסופר פארם שיפרה את תוצאותיה וצמצמה את ההפסדים ב-50%. ברבעון הראשון של 2020 הפסידה הרשת 8 מיליון שקלים, לעומת 16 מיליון שקלים בתקופה המקבילה בשנה שעברה. זאת, הודות ל"שיפור בביצועים, הרחבת הסינרגיה עם שופרסל והתייעלות תפעולית".

"תוצאות הרבעון הראשון של 2020 הושפעו מביקושי שיא חסרי תקדים הן בסניפי הרשת והן בפעילות מערך האונליין", מסרו לתקשורת מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן ויו"ר הדירקטוריון מאוריסיו ביאור.  "הגברנו משמעותית את יכולת האספקה שלנו כדי לתת מענה לביקוש האדיר.

"לצורך כך גייסנו זמנית למעלה מ-3,500 עובדים, הורחבה עבודת ליקוט המוצרים למשמרות לילה, הוסבו חנויות פיזיות למרכזי ליקוט לאונליין, הוכפלה כמות נציגי מוקדי השירות ועוד. כל זאת, תוך עמידה מלאה במגבלות הנובעות מהנחיות משרד הבריאות, לרבות הימצאותם של כ-1,000 מעובדי החברה בבידוד לאורך התקופה".