mako
פרסומת

"הציבור הישראלי רוצה לקחת חלק בעשייה משמעותית"

מדי שנה, בתקופת החגים והימים הלאומיים, אנחנו צופים במראות קשים של דירות מוזנחות של ניצולי שואה, ושל משפחות שנאבקות כדי להכין את ארוחת החג. הישראלים, כך מתברר, לא נשארים אדישים, ובחודשים מרץ ואפריל השנה חלה עלייה של 400 אחוזים בהתנדבויות לעומת חודשים אחרים: "זה הוכיח לנו כמה האזרחים שומרים על ערבות וסולידריות הדדית"

מערכת הורים
mako
פורסם:
התנדבות
אילוסטרציה | צילום: Dragana Gordic | shutterstock
הקישור הועתק

בחג הפסח והחגים הלאומיים - יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות - הישראלים, מתברר, לא היו עסוקים רק בקניות וניקיונות לחג, ולא מעט מצאו את הזמן לסייע לאוכלוסיות הנזקקות במגוון תחומים. מנתוני פלטפורמת ההתנדבויות הלפי (Helpi) נראה כי בחודשים מרץ ואפריל חל זינוק של 400 אחוזים בשעות ההתנדבות של החברות וארגונים, וכן של הקהל הרחב דרך הפלטפורמה.

התחומים המובילים היו תרומות סלי מזון ופעילות למען קשישים. בקטגוריית המזון נרשמה היענות ופעילות של פי שישה מחודש רגיל ופי שניים מאותה תקופה ב-2021. גם ההתנדבות למען קשישים רשמה עלייה משמעותית, פי חמישה מחודש רגיל ופי שניים מאותה תקופה בשנה שעברה.

בין תחומי התנדבות שהמענה עבורן הוכפל, היו גם פעילויות העשרה לילדים ונוער בסיכון, צביעה, תחזוקה, גינון וניקיון בהוסטלים ומועדוניות לילדים בסיכון.

דנה כהן
דנה כהן מייסדת ומנכ"לית הלפי | צילום: אמילי ויסמן

"העלייה במספר שעות ההתנדבות הוכיחה לנו כי הישראלים שומרים על ערבות וסולידריות הדדית", אומרת דנה כהן מייסדת ומנכ"לית הלפי, "וגם החברות שמקדמות התנדבות העלו את מעורבותן. הדבר מעיד מצד אחד על הנזקקות שחוצה מגזרים, עדות ודתות, וגם על הצורך הקיים בציבור לקחת חלק בעשייה חברתית משמעותית".